کد خبر: ۴۹۳۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲

چهره‌های سرشناسی که هنگام مرگ، آه در بساط نداشتند

شخصیت های معروف و ثروتمند نیز در مقابل ورشکست شدن در امان نیستند و بسیاری از چهره های سرشناس هنگام مرگ در اوج فقر و تنگدستی بوده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
بسیاری از سلبریتی ها تنها پس از چند فیلم یا آلبوم دیگر زندگی شان برای تمام عمر تامین بوده و دستکم از لحاظ مالی مشکلی نخواهند داشت. اما گاهی نیز یک سری تصمیمات سریالی بد می تواند باعث دردسرهایی برای سلبریتی ها شود که بیش از آن چه که تصور می کنند برایشان هزینه در پی دارد. شخصیت های معروف و ثروتمند نیز در مقابل ورشکست شدن در امان نیستند و بسیاری از چهره های سرشناس هنگام مرگ در اوج فقر و تنگدستی بوده اند. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با چهره های سرشناسی آشنا کنیم که در هنگام مرگ از ثروت دستکم چند میلیون دلاری شان چیزی باقی نمانده بود.

 1- گری کولمن

در اوج دوران کاری اش، گری کولمن یکی از بهترین و پردرآمدترین بازیگران شبکه ان بی سی به شمار می رفت و دستمزدی که وی از مدیران این شبکه دریافت می کرد از هر بازیگر دیگری بیشتر بود. اما در دورانی که وی یک نوجوان ساده بود خانواده اش ثروت او را به باد دادند به نحوی که وی در سال ۱۹۸۹ از خانواده اش شکایت کرد. دادگاه مقرر کرد که ۱٫۳ میلیون دلار به وی پرداخت شود اما کولمن در ادامه زندگی ورشکست شد و در سن ۴۲ سالگی بدون این که چیزی از ثروتش باقی بماند از دنیا رفت.

2- جو لوییس

جو لوییس، قهرمان سنگین وزن بوکس جهان و یکی از سربازان آمریکا در جنگ جهانی دوم در طول دوران فعالیت حرفه ای خود بیش از ۴ میلیون دلار بدست آورد اما نتوانست این ثروت را حفظ کند. در اواخر زندگی وی ۱۰۰٫۰۰۰ دلار بدهکار بود و وقتی درگذشت هنوز این بدهی را پرداخت نکرده بود.

3- کوری هیم

این بازیگر که در دوران نوجوانی به شهرت رسیده و توانسته بود ثروت قابل توجهی از این راه کسب کند، در نهایت به دلیل اعتیاد شدید به مواد مخدر هم ثروتش را از دست داد و هم از لحاظ روحی روانی آسیب فراوان دبد. بعد از مرگش به دلیل زیاده روی در مصرف مواد مخدر در سال ۲۰۱۰، اعلام شد که تنها دارایی های باقیمانده از وی یک بی ام دبلیو قدیمی، ۱۰۰ دلار نقد و مقداری وسایل شخصی به ارزش ۷٫۵۰۰ دلار بوده است. برای تامین هزینه های تدفین هیم، خانواده اش مجبور شدند بخشی از وسایل شخصی و یادگاری های او را به حراج بگذارند.

4- ادگار آلن پو

 دلیل مرگ این شاعر و نویسنده سرشناس همچنان جنجالی باقی مانده است اما تنها چیزی که همه بر سر آن توافق دارند این است که او در هنگام مرگ آه در بساط نداشت. پو برای تمام آثارش در حدود ۶٫۲۰۰۰ دلار (۱۹۱٫۰۰۰ دلار امروزی) دریافت کرد و زمانی که او در سال ۱۸۹۴ به طرزی اسرارآمیز درگذشت هیچ خبری از این پول نبود.

5- ماروین گای

این ستاره بی بدیل دنیای موسیقی هم از لحاظ زندگی شخصی و هم فعالیت های تجاری با شکست مواجه شد. ماروین گای با اعتیاد شدید دست و پنجه نرم می کرد و بخش زیادی از مالیات هایش را نپرداخته بود به همین دلیل خیلی زود اعلام ورشکستگی کرد. برای مدتی حتی مجبور شد در یک ون در هاوایی بخوابد. وقتی که او در سال ۱۹۸۴ به دست پدرش به قتل رسید اعلام شد که وی بیش از ۹ میلیون دلار بدهی داشته است.

6- میکی رونی

میکی رونی بازیگر افسانه ای سینما و تلویزیون که در ایران او را برای بازی در سریال محبوب «اسب سیاه» می شناسیم در طول دوران کاری اش بیش از ۱۲ میلیون دلار ثروت جمع کرد اما در هنگام مرگ در سال ۲۰۱۴ تنها ۱۸٫۰۰۰ دلار از این مبلغ باقی مانده بود.

7- بابی دریسکول

بابی دریسکول که در دوران نوجوانی بازیگری سرشناس بود و صداپیشگی شخصیت پیتر پن را بر عهده داشت، در دوران بزرگسالی با شکست کاری مواجه شد. وقتی که قراردادهای او با کمپانی والت دیزنی به پایان رسید، دریسکول به مواد مخدر پناه برد. این موضوع باعث شد که وی در سن ۳۱ سالگی جان خود را به دلیل مصرف بی رویه مواد مخدر از دست بدهد. دریسکول در هنگام مرگ هیچ پولی نداشت.

8- سامی دیویس جونیور

او یکی از میلیونرهای دار و دسته موش ها بود که فرانک سیناترا و دین مارتین نیز در آن عضویت داشتند اما پس از مدتی به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرد و هزینه هایش با درآمدش همخوانی نداشت. دیویس در سال ۱۹۹۰ به دلیل بیماری سرطان درگذشت در حالی که بدهی مالیاتی سنگینی داشت. خانواده اش برخی از دارایی های او را حراج کردند تا بتوانند بدهی هایش را پرداخت کنند.

منبع:روزیاتو

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین