کد خبر: ۴۹۳۲۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

انهدام ۱۷ باند سرقت در تهران+جزئیات

فرمانده انتظامی پایتخت، ضمن تشریح جزئیات عملیات پلیس پیشگیری پایتخت در اجرای طرح رعد ۵، گفت: در این عملیات، ۲۰۰ مخفیگاه سارقان و ۱۷ باند سرقت نیز منهدم شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح رعد ۵، در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما به تشریح جزئیات این عملیات پرداخت و گفت: در ادامه سلسله عملیات‌های طرح رعد، از صبح روز شنبه پنجمین مرحله از این طرح با به کارگیری همه توان پلیس پیشگیری پایتخت در مجموعه کلانتری‌های تهران بزرگ، به اجرا درآمد که طی آن ۲۰۰ مخفیگاه سارقان و متهمان با هماهنگی مقام قضائی و ۱۷ باند سرقت لوازم داخلی خودرو، اماکن خصوصی، منزل و قاچاق کالا متلاشی شد.

این مقام ارشد انتظامی، با اشاره به کشف ۷۰ دستگاه خودرو در این طرح، افزود: کشف ۳۵ دستگاه موتورسیکلت و دوچرخه مسروقه و ۱۴ قبضه سلاح گرم که سارقان از آن برای سرقت‌های خود استفاده می‌کردند نیز از جمله دستاورد‌های این طرح است.

وی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های دیگر پنجمین مرحله از طرح رعد، عنوان داشت: در این عملیات با تلاش همکارانم در پلیس پیشگیری پایتخـت، ۳۰۱ سارق و ۲۱۰ خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت ارزش ریالی اموال مکشوفه در طرح رعد ۵ را ۷۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: ما به شهروندان قول داده ایم که با سارقان و مجرمان برخورد مستمر داشته باشیم و بر عهد خود پایبندیم؛ همچنین به مجرمان اعلام می‌کنیم که تهران محل امنی برای ارتکاب جرم نیست.

جمع آوری ۱۰۰۰ معتاد متجاهر و دستگیری ۳۰۰ خرده فروش در تهران

رئیس پلیس پایتخت، ضمن تشریح جزییات عملیات شب گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر از جمع آوری یک هزار معتاد متجاهر و کارتن خواب و دستگیری ۳۰۰ خرد‌ه‌فروش مواد مخدر خبر داد.

سردار رحیمی در حاشیه طرح دستگیری معتادان متجاهر در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: در ادامه سلسله عملیات‌های مستمر پلیس پایتخت در راستای برخورد با معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر، شب گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی ضربتی موفق شد یک هزار معتاد متجاهر و کارتن خواب را جمع آوری و ۳۰۰ خرده فروش را نیز دستگیر کند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در این عملیات، هفت باند عمده مواد مخدر منهدم و ۵۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف شد، بیان داشت: پلیس تکلیف دارد به صورت مستمر با معتادان متجاهر برخورد کند چرا که این امر مطالبه اصلی مردم است و به طور جدی دنبال خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت افزود: در ۲۰ روز گذشته با اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ۲ تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه سرنوشت معتادان جمع آوری شده پس از رهایی چگونه است، گفت: نیاز است همه دستگاه‌های مرتبط در خصوص بازپروری معتادان همکاری مستمری با پلیس داشته باشند.

سردار رحیمی با تاکید بر این مطلب که برخی از این معتادان برای تامین هزینه مواد مخدر خود، اقدام به زورگیری و خفت‌گیری کرده است، بیان داشت: اغلب این افراد برای تأمین هزینه مواد مخدر اقدام به سرقت‌های خرد و زورگیری می‌کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه خرده فروش مواد مخدر بیمار محسوب نمی‌شود، گفت: اگر معتاد وجود نداشته باشد یعنی تقاضا برای مواد مخدر وجود ندارد، تا معتاد نباشد مواد مخدر نیست چرا که تا وقتی تقاضا هست توزیع‌کننده و عمده‌فروش فعال هستند؛ بنابر این باید فکر جدیدتری در این زمینه کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین