کد خبر: ۴۹۳۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸

واکنش ایران به اظهارات مشاور ترامپ

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان می‌گوید اگر تلاش‌ها و فداکاری‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تهدیدات تروریستی و افراط‌گرایی در منطقه نبود، خیابان‌های آمریکا هم اکنون شاهد ترور و اقدامات خشونت‌آمیز از سوی گروه‌های افراط‌گرا بود.
آفتاب‌‌نیوز :
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر «جارد کوشنر» مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا در نشست مرکز سیاست خاورمیانه در مؤسسه بروکینگز و اتهامات واهی وی به کشورمان، این اتهامات را ناشی از سرخوردگی و ناراحتی مقامات آمریکایی دانست.

به گزارش آفتاب‌نیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: اگر تلاش‌ها و فداکاری‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تهدیدات تروریستی و افراط‌گرایی در منطقه و از جمله کشورهای عراق و سوریه نبود، خیابان‌های آمریکا هم اکنون شاهد ترور و اقدامات خشونت‌آمیز از سوی گروه‌های افراط‌گرا بود و بدین جهت جامعه جهانی می‌بایست قدردان فداکاری‌ها و سیاست‌های اصولی و عقلایی ایران در راستای مقابله با جریان‌های افراط‌گرا و تروریستی در منطقه باشد.

قاسمی افزود: انتساب جمهوری اسلامی ایران به تجاوزگری و افراط‌گرایی از سوی مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا، در واقع واکنش توأم با ناراحتی، سرخوردگی و افسردگی مقامات آمریکایی در قبال تلاش‌های ایران در مقابله با تروریسم بوده و آنان را متوسل به بهانه‌های واهی علیه جمهوری اسلامی ایران کرده و بدین ترتیب بقای خویش را در ایجاد فضای تنش آلود علیه جمهوری اسلامی در منطقه می پندارند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان خاطرنشان کرد: این اتهامات واهی در حالی صورت می‌گیرد که ایران بهترین روابط را با همسایگان خود در منطقه دارد.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین