کد خبر: ۴۹۳۶۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

حمله پسر ارشد علی عبدالله صالح به ایران: انتقام خون پدرم را می‌گیرم

رسانه‌های سعودی بیانیه‌ای منسوب به پسر ارشد رئیس‌جمهور مخلوع یمن در سال 2011، منتشر کردند که در آن، انقلابیون این کشور به انتقام‌‌گیری تهدید شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
«احمد علی عبدالله صالح» پسر ارشد «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور اسبق یمن و رئیس حزب کنگره مردمی یمن که دوشنبه (دیروز)، کشته شد، پس از آنکه به ریاض رسید، اعلام کرد که انتقام خون پدرش را خواهد گرفت.

به گزارش آفتاب‌نیوز، خبرگزاری فارس نوشت: برخی رسانه‌های سعودی از جمله «الاخباریة» و «العربیة» با انتشار بیانیه‌‌ای منسوب به احمد علی عبدالله صالح نوشتند که وی پس از آنکه به ریاض رسید، اعلام کرد: شخصا نبرد علیه نیروهای الحوثی در یمن را هدایت خواهم کرد.

به نوشته این رسانه‌ها، احمد در ادامه تاکید کرد که این نبرد را تا خارج کردن آخرین حوثی‌ها از یمن، ادامه خواهد داد و خون پدرش، جهنمی برای دنباله‌روهای ایران در یمن خواهد شد.

وی در ادامه از طرفداران پدرش خواست تا به نبرد علیه انصارالله ادامه دهند و یمن را از «شبه نظامیان حوثی - ایرانی بازپس گیرند.

احمد علی عبدالله صالح که گزینه پدرش برای رسیدن به قدرت در یمن بود، انصارالله را مزدوران ایران توصیف کرد و با قرار گرفتن در جبهه سعودی‌‌ها، خطاب به انقلابیون یمن که تا همین اواخر، پدرش در کنار آنها قرار داشت، گفت: سه سال است که در یمن فساد به پا کرده‌اید. اما پدرم مقابل مزدوران ایران در یمن ایستاد.

این اظهارات ساعاتی پس از انتشار خبر مرگ علی عبدالله صالح و تایید آن از سوی حزب کنگره مردمی و سپس وزارت کشور یمن منتشر شد و رسانه‌های سعودی مدعی ورود احمد به ریاض شدند و این بیانیه را منسوب به او کردند.

احمد علی عبدالله صالح، متولد 1974 و پسر ارشد رئیس حزب کنگره مردمی یمن است که در دوره ریاست‌جمهوری پدرش، فرماندهی گارد ریاست‌جمهوری را برعهده داشت و علی عبدالله به دلیل تلاشش برای وراثتی کردن حکومت در یمن و رساندن پسرش به کرسی قدرت در سال 2011 با انقلاب مردمی یمن و سرانجام خلع خود مواجه شد.

پسر علی عبدالله صالح، پس از آغاز عملیات «عاصفة الحزم» در 26 مارس 2015، که به عنوان سفیر یمن در امارات به این کشور اعزام شده بود، پس از مدتی، از سوی دولت امارات در حصر خانگی قرار داشت و اکنون رسانه‌های سعودی از حضورش در ریاض خبر می‌دهند.

برخی منابع می‌گویند که ریاض، قصد دارد مسئولیت جنگ‌های میدانی در یمن را به احمد واگذار کند اما این امر هنوز به طور رسمی تایید نشده است.

به اعتقاد کارشناسان، در صورت واگذاری این امر به پسر صالح، یمن درگیر یک جنگ شخصی و انتقام‌جویانه داخلی خواهد شد که این امر مطلوب دولت سعودی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
9
خدایا خودتان به خیر بُگذران
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
3
یعنی واقعی داره میگه الان چکار کنیم ما میترسیم
مهران
|
United States of America
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
2
6
جنگ یمن به ما مربوط نیست ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین