کد خبر: ۴۹۳۸۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

توصیه‌های پلیس راه برای سفر زمستانی

رئیس پلیس راه از حضور صددرصدی مأموران پلیس راه در جاده‌ها به خصوص در مسیرهای پرتردد خبر داد و گفت: هموطنان باید برای سفر در شرایط زمستانی جاده‌ها، زنجیر چرخ، تجهیزات‌ زمستانی و لباس گرم به همراه داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز : سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه با اشاره به وجود سه روز تعطیلی پایان هفته، اظهار داشت: با توجه به تعطیلات، افزایش سفرهای بین‌شهری را شاهدیم؛ بنابراین هموطنان باید آمادگی سفر در حجم بالای تردد و همچنین شرایط زمستانی جاده‌ها و مناطق کوهستانی را داشته باشند.

رئیس پلیس راه تصریح کرد: علی‌رغم اینکه طرح زمستانی پلیس هنوز شروع نشده است، اما مدت‌هاست با آغاز بارش برف و باران و لغزندگی سطح جاده‌ها، مأموران پلیس راه با همکاری دستگاه‌های امدادی سعی دارند حداکثر تسهیلات را برای تردد و سفر هموطنان در مسیرهای بین‌شهری فراهم کنند.

وی گفت: مهمترین مسأله این است که هموطنان برای سفر آمادگی لازم را داشته باشند؛ برنامه‌ریزی کرده و تجهیزات زمستانی، زنجیر چرخ و لباس گرم را به همراه داشته باشند.

سردارحمیدی با اعلام شرایط جوی متغیر این روزها، مهمترین مسأله در سفرهای بین‌شهری را لغزندگی سطح راه و تصادفات زنجیره‌ای عنوان و اظهار داشت: به واسطه لغزندگی سطح راه که بعد از بارش‌ برف و باران شاهد آن هستیم متأسفانه تصادفات زنجیره‌ای و فوت و جرح‌های ناشی از آن به وقوع می‌پیوندد؛ لذا به رانندگان توصیه می‌کنیم که با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و همواره فاصله طولی را رعایت کنند و از تغییر جهت و حرکات ناگهانی بپرهیزند.

این مقام ارشد راهور ناجا مهمترین عامل حادثه‌ساز تصادفات را عجله و شتاب دانست و گفت: به واسطه عجله و شتاب، رانندگان سبقت غیرمجاز گرفته و انحراف به چپ می‌کند که منجر به تصادفات رخ به رخ و فوت و جرح می‌شود.

وی از مردم خواست که به صورت ناگهانی برای عزیمت به سفر تصمیم نگیرند؛ بلکه از قبل شرایط خود، خودرو و جاده را بسنجند و با آمادگی کامل و همراه داشتن تجهیزات کامل زمستانی وارد جاده شوند.

سردار حمیدی اظهار داشت:‌ در این ایام باید رانندگان این نکته را مدنظر داشته باشند که کندی و ترافیک را در پیش رو دارند بنابراین صبر پیشه کرده و زمان بیشتری را برای سفر در نظر بگیرند تا دچار استرس و پریشانی نشوند.

عالی‌ترین مقام راه کشور اعلام کرد: مأموران پلیس راه ناجا با آمادگی صددرصد در معابر بین‌شهری حضور دارند به خصوص در مسیرهایی که پیش‌بینی می‌شود که افزایش تردد را شاهد باشیم.

وی افزود: سازمان راهداری، امداد و نجات و اورژانس نیز در مسیرهای بین‌شهری حضور فعال دارند تا بتوانند در کنار مأموران پلیس راه به هموطنان خدمت کنند؛ ان‌شاءالله هموطنان در تعطیلات سفرهایی خوش و ایمن داشته باشند.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین