کد خبر: ۴۹۴۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

کمک 27 هزار دلاری نمایندگان پارلمان کره جنوبی برای زلزله زدگان کرمانشاه

رئیس و نمایندگان مجلس کره جنوبی در اقدامی انسان دوستانه مبلغ 30 میلیون وون (حدود 27 هزار و 500 دلار آمریکا) به زلزله زدگان غرب ایران اهدا کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
این مبلغ که در اقدامی انساندوستانه و خودجوش از سوی نمایندگان و رئیس مجلس کره جنوبی به منظور کمک به زلزله زدگان غرب کشورمان جمع آوری شده بود، طی مراسمی با حضور 'حسن طاهریان' سفیر ایران در کره جنوبی، معاون سازمان صلیب سرخ کره جنوبی و رئیس گروه دوستی پارلمانی کره و ایران از سوی رئیس مجلس کره جنوبی در اختیار صلیب سرخ کره برای اهدا به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

کمک 27 هزار دلاری نمایندگان پارلمان کره جنوبی برای زلزله زدگان کرمانشاه

'چانگ سای کیونگ' رئیس مجلس کره در این مراسم با اعلام اینکه این مبلغ شاید به لحاظ مادی خیلی قابل توجه نباشد، اما نوعی بیان اخلاقی در باب احساس همدردی و عواطف انسانی مشترک میان دو ملت است.

'حسن طاهریان' سفیر ایران نیز در این آیین با ارایه گزارش کوتاهی از تمهیدات بعمل آمده از سوی کشورمان در خصوص کمک رسانی به زلزله غرب کشور، از حس همدردی و اقدام انسان دوستانه نمایندگان و رئیس مجلس کره جنوبی تقدیر و تشکر کرد.

در این آیین که سفیر مکزیک هم حضور داشت مبلغ 30 میلیون وون هم از سوی رئیس مجلس کره و نمایندگان پارلمان این کشور به زلزله زدگان مکزیک کمک شد.
 از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه ، استان های غربی کشورمان را لرزاند که در نتیجه آن حدود 570 نفر جان باختند و بیش از 12 هزار نفر مصدوم شدند.
منبع: ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین