کد خبر: ۴۹۴۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۰۰

آهنی: حزب الله از ایران دستور نمی گیرد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش شینهوا، خبرگزاری رسمی چین علی آهنی در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوموند با تاکید بر اینکه حزب الله از ایران دستور نمی گیرد گفته حمایت ما از حزب الله همواره معنوی و احساسی بوده است. وی در ادامه اظهارات خود اظهارات با اشاره به اینکه اظهارات آمریکائیها بخشی از اتهامات آنهاست گفته، حزب الله کانالهای زیادی دارد که از طریق آنها می تواند هرچه را که لازم دارد بدست آورد.

نیکلاس برنز روز گذشته مدعی شده بود که نباید به این درگیریها فقط به چشم منازعه ای بین حزب الله و اسرائیل نگاه کرد. وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه این درگیریها منازعه ای گسترده است مدعی شده بود که ایران به گونه ای عمل می کند که اساسا بر خلاف امید همه ما برای برقراری صلح و پایداری در منطقه است.

سفیر ایران در فرانسه كه استوارنامه خود را ماه ژوئيه ميلادي تسليم ژاك شيراك رئيس جمهوري فرانسه كرد گفته ایران و فرانسه پتانسیل های زیادی برای گفت و گو در خصوص مسائل لبنان را دارند. وی در بخش دیگری از اظهارات خود با ابراز تاسف از سیاست های آمریکا در قبال مسائل خاورمیانه گفته، مایه تاسف است که آمریکا با طرح های خاورمیانه بزرگ و در حال حاضر با طرح خاورمیانه جدید چراغ سبزی به اسرائیلی ها نشان داده اند که منطقه را به آتش بکشانند.

وی همچنین با انتقاد از رویکرد فرانسه در خصوص مسائل هسته ای ایران تاکید کرده که فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران هیچوقت یک برنامه نظامی نخواهد شد چرا که دکترین نظامی ما کاملا شفاف است و سلاح های کشتار جمعی هیچوقت با هر بهانه و دستاویزی بخشی از دکترین دفاعی ما نخواهد بود.

به گزارش شینهوا سفیر ایران در فرانسه با اشاره به گفت و گوهایی که ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و کشورهای اروپایی انجام داده گفته، هیچ نشانه ای از اینکه آمریکا واقعا خواستار پیدا کردن راه حلی برای فعالیت های هسته ای ایران باشد وجود ندارد. قابل ذکر است که شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه گذشته قطعنامه ای علیه ایران تصویب کرده که از این کشور می خواهد تا تاریخ 31 آگوست تمامی فعالیت های هسته ای خود را به حال تعلیق در آورد، در غیر اینصورت ایران با تحریم های احتمالی شورای امنیت مواجه خواهد شد.












بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین