کد خبر: ۴۹۴۳۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴

خوشرو: اقدام آمریکا مشروعیت بخشی به اشغال فلسطین است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، اشغال فلسطین را ریشه تمام بحران های منطقه دانست و گفت: اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صیهونیستی، تلاش برای مشروعیت بخشی به اشغالگری است.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامعلی خوشرو روز جمعه در جلسه مجمع عمومی این سازمان با موضوع «فرهنگ صلح»، از گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره اجرای قطعنامه پیشنهادی ایران با موضوع «جهان علیه خشونت و افراطی گری» تشکر کرد.

وی همچنین خواستار توجه همه دولت ها به نتایج و عواقب عملکردشان بر وضعیت شکننده صلح در جهان شد و با تقبیح تلاش برخی کشورها برای مشروعیت دادن به اشغالگری، اشغال سرزمین فلسطین را ریشه تمام بحران ها در منطقه دانست.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: هر گونه تلاش برای انکار حقوق لاینفک مردم فلسطین، از جمله در خصوص شهر مقدس قدس و بویژه مسجدالاقصی صرفا باعث وخامت بیشتر اوضاع خواهد شد.

خوشرو به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی امریکا و برنامه امریکا برای انتقال سفارت خود به شهر قدس را به شدت محکوم کرد و با اشاره به تحت اشغال بودن قدس، تلاش امریکا برای تحکیم این وضعیت را غیرقانونی دانست. 
وی این اقدام را همچنین نشان دهنده سیاست های منافقانه و مزورانه امریکا در مورد صلح و ثبات در خاورمیانه و بی توجهی امریکا به اصول اساسی حقوق بین المللی و حقوق مردم فلسطین در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی دانست.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: جامعه بین المللی، ایالات متحده امریکا و رژیم اسرائیل را مسئول همه عواقب خطرناک این اقدام غیرمسئولانه و غیرقانونی می داند.

خوشرو تصریح کرد: در طول تاریخ هیچ گاه اشغالگری و صلح با هم جمع نشده اند و در قضیه فلسطین نیز تا زمانی که اشغال فلسطین ادامه دارد، هیچ صلحی ممکن نخواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی کشورها تحریم و اعمال زورمدارانه را به دیپلماسی و گفت وگو ترجیح می دهند، رفتار و گفتار این کشورها را باعث تقویت افراطی گری و تضعیف فرهنگ صلح و مدارا دانست.

سفیر ایران با اشاره به شکست های اخیر داعش و گروه های تروریستی در سوریه و عراق، آن را نقطه عطفی تاریخی برای صلح در منطقه دانست که نتیجه شجاعت و پایداری مردم و دولت سوریه و عراق است.

خوشرو هشدار داد: برخلاف این شکست های نظامی؛ ایدئولوژی و شبکه تولید کننده داعش هنوز زنده است و تا زمانی که جهان از ایدئولوژی تکفیری که منبع الهام داعش و گروه های تروریستی مشابه پاک نشود، هیچ پیروزی نهایی علیه داعش و تروریسم قابل تصور نخواهد بود.
منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین