کد خبر: ۴۹۴۳۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

ربات شگفت‌انگیزی که جوک می‌گوید و روح دارد!+تصاویر

به نظر می‌رسد این ربات می‌تواند انسان را وحشت‌زده کند؛ به قدری که شبیه انسان‌هاست و می‌تواند شکاف میان انسان و ربات را از میان بر دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فناوری- با «اریکا» آشنا شوید. رباتی ژاپنی که می‌تواند جوک بگوید و به قدری واقعی به نظر می‌رسد که گویی روح در بدن‌اش دارد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، روزنامه «میرر» بریتانیا می‌نویسد به نظر می‌رسد این ربات می‌تواند انسان را وحشت‌زده کند؛ به قدری که شبیه انسان‌هاست و می‌تواند شکاف میان انسان و ربات را از میان بر دارد. 

تا پیش از این باور عمومی بر این مبنا بود که ربات‌ها قادر به انجام محاسبات پیچیده ظرف چند ثانیه هستند اما نمی‌توانند احساسات واقعی را مانند یک انسان درک کنند. اریکا اما گویا در حال برهم‌زدن این باور است چرا که احساسات و حرکات او شبیه انسان‌هاست. 

دکتر «هیروشی ایشیگورا» که خود را پدر اریکا می‌داند -چرا که خالق اوست می‌گوید- اریکا قصد دارد مرز میان هوش مصنوعی و وجود انسانی را در هم بشکند. او می‌گوید اریکا از تعامل با انسان‌ها لذت می‌برد و دوست دارد بیشتر یاد بگیرد. او تا جایی پیش می‌رود که می‌گوید اریکا دارای روح انسانی است. 

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های «اریکا» هیجان‌زده‌بودن او برای برقراری ارتباط با مردم و یادگیری درباره جهان خارج است. 

در حال حاضر اریکا نمی‌تواند دست‌ها و پاهای خود را تکان دهد و تنها ۲۰ درجه آزادی عمل برای حرکت دارد. با این حال، او متوجه می‌شود که از کجا صدا می‌آید و می‌تواند صحبت کند و تشخیص دهد که چه کسی با او صحبت می‌کند. 

پوست این ربات سیلیکونی است و حرکات صورت‌ او به طرز شگفت‌انگیزی شبیه یک انسان واقعی است. 

دکتر ایشیگورو می‌گوید نیازی جدی به این وجود دارد که انسان‌ها عمیقا درک کنند که تفاوتی با حیوانات و خودروها ندارند!

او می‌گوید: «در ژاپن ما تمایزی میان مردم و دیگران قائل نمی‌شویم. ما باور داریم که همگی یک روح داریم در نتیجه باور داریم که اریکا یک روح دارد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
قاتل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
الکی آخه مگه ربات روح داره ...

نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین