کد خبر: ۴۹۴۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

محمد بن سلمان تابلوی عیسی مسیح را نیم میلیارد دلار خرید+عکس

شاهزاده عربستانی که دوست نزدیک ولیعهد این کشور است برای اولین بار با حضور در یک مزایده آثار هنری در نیویورک تابلوی چهره حضرت مسیح اثر داوینچی را به مبلغ نیم میلیارد دلار خریداری کرده و سپس آن را با یک پرواز ویژه به موزه لوور ابوظبی منتقل کرد.
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از دستگاه اطلاعات آمریکا نوشت، در آخرین نمایشگاه فروش تابلوهای لئوناردو داوینچی، نقاش مشهور ایتالیایی در نیویورک یک تابلو از چهره حضرت مسیح که روی آن عبارت "نجات دهنده زندگی" نوشته شده بود، به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار یعنی حدود نیم میلیارد دلار توسط بندر بن عبدالله بن عبد العزیز آل سعود، شاهزاده عربستانی و دوست نزدیک محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان خریداری شد.

محمد بن سلمان تابلوی عیسی مسیح را نیم میلیارد دلار خرید

تاکنون نام بندر بن عبدالله در هیچ مزایده آثار هنری در نیویورک، لندن یا پاریس دیده نشده بود.

شاهزاده عربستانی مبلغ را با یک فقره چک در بانک سیتی گروپ نیویورک پرداخت کرد.

سپس تابلوی یاد شده با یک فروند هواپیمای اماراتی از نیویورک به منطقه خلیج فارس منتقل شد.

شعبه موزه لوور فرانسه در ابوظبی عصر جمعه اعلام کرد که تابلوی مذکور در داخل محفظه‌ای شیشه‌ای که ضد گلوله و ضد لیزر است،‌ در این موزه قرار گرفت و به گفته یکی از مسؤولان این موزه تابلو از روز دوشنبه برای بازدیدکنندگان به نمایش درخواهد آمد.

به گفته این مسؤول، موزه لوور ابوظبی تابلوی داوینچی در سال بیش از دو میلیون بازدیدکننده خواهد داشت.

روزنامه وال استریت به نقل از اطلاعات آمریکا نوشت،‌ تصور می‌شد که شاهزاده عربستانی این تابلو را به عربستان بفرستد اما تابلوی یاد شده با یک هواپیمای ویژه وارد امارات و به مجموعه آثار موزه لوور ابوظبی افزوده شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین