کد خبر: ۴۹۴۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱

نگاهی به تحصیلات ستاره‌های روز دنیای فوتبال

نوابغ و ستاره های دنیای فوتبال یک ویژگی مشترک دارند، ویژگی مهمی که انگار سرنوشت مشترک تمام آنهاست. هیچکدام از این ستاره ها و نوابغ نمی توانند و به عبارتی نمی خواهند فوتبال خود را فدای تحصیلات کنند.
آفتاب‌‌نیوز : نوابغ و ستاره های دنیای فوتبال یک ویژگی مشترک دارند، ویژگی مهمی که انگار سرنوشت مشترک تمام آنهاست. هیچکدام از این ستاره ها و نوابغ نمی توانند و به عبارتی نمی خواهند فوتبال خود را فدای تحصیلات کنند.
 
در واقع اکثر ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال سطح تحصیلات پایینی دارند. برخی از آن‌ها حتی تحصیلات دوران دبستان را نیز به پایان نبردند. بررسی روی سطح سواد ستاره‌های کنونی دنیای فوتبال بار دیگر این موضوع را اثبات می‌کند.

لیونل مسی: در یکی از بیوگرافی‌های مسی نوشته شده که او به دلیل قرار گرفتن در مسیر حرفه‌ای فوتبال و شناسایی استعداد بی نظیرش از سوی آکادمی بارسلونا هرگز فرصت نکرد به کالج برود. اما واقعیت این است که تحصیلات مسی اصلا به حدی نرسید که او بخواهد به کالج رفتن هم فکر کند، حتی اگر فوتبالیست نمی‌شد. درباره میزان تحصیلات مسی اطلاعات کاملی وجود ندارد، اما چیزی که مشخص است این است که یکی از بزرگ‌ترین و برترین اسطوره‌های تاریخ فوتبال دنیا تحصیلات چندان بالایی ندارد. در خوشبینانه‌ترین حالت او ۹ کلاس درس خوانده، اما برخی از منابع حاکی از این می‌گویند که مسی روی هم رفته فقط شش کلاس درس خوانده است.

کریستیانو رونالدو: در اکثر بیوگرافی‌های رونالدو نیز به این اشاره شده او تحصیلات «حداقلی» دارد، تحصیلات حداقلی هم توصیف فردی است که دوره دبستان را فقط پشت سر گذاشته است. البته در سال ۲۰۰۲ رونالدو پیش از پیوستن به منچستریونایتد در یکی از مصاحبه هایش گفت: هم به فوتبال فکر می‌کند هم به درس خواندن، اما واقعیت این است که میزان تحصیلات او به زحمت به شش کلاس می‌رسد. رونالدو خود بار‌ها اعتراف کرده که شش کلاس بیشتر درس نخوانده است. با این حال او استعدادش را در جای درست به کار گرفت و اکنون یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال است.

نیمار: برای نیمار نیز توضیح واضحی درباره تحصیلاتش وجود ندارد و این بدان معناست گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال نیز جز ستاره‌هایی است که مدرسه رفتنش خیلی طول نکشیده است. او در بهترین حالت هفت کلاس درس خوانده است. قطعا باید از این میزان پایین‌تر باشد. نیمار تا به حال درباره اینکه چقدر به مدرسه رفته توضیح کاملی نداده است.

سرخیو راموس: کاپیتان رئال مادرید می‌توانست وارد دانشگاه هم شود هم فوتبال را ترجیح داد. حداقل در مقایسه با سوپراستار‌هایی مثل رونالدو و مسی او خیلی با سواد است چرا که دوران مدرسه را به طور کامل پشت سر گذاشته است.

ایسکو: ستاره مدرن رئال مادرید نیز تا آستانه دانشگاه پیش رفت، اما همانند بسیاری دیگر از ستاره‌های مطرح دنیای فوتبال ترجیح داد استعدادش را در فوتبال به نمایش بگذارد و آن را در اولویت قرار بدهد.

جیان لوییجی بوفون: سنگربان اسطوره‌ای تیم ملی فوتبال ایتالیا نیز دبیرستان خود را تمام کرد، اما هرگز به دانشگاه راه نیافت. قرار گرفتن در راه اسطوره بودن فرصتی برای این امر باقی نگذاشت.

مانوئل نویر: نویر تحصیلات خود را در مدرسه گتزماشول به پایان برد، مدرسه‌ای مشهور که بازیکنان زیادی از آن به فوتبال آلمان معرفی شده اند که بی شک نویر بزرگ‌ترین آنهاست. نویر از کالج فنی فارغ التحصیل شده است. سنگربان بایرن مونیخ همانند بسیاری دیگر از ستاره‌های فوتبال آلمان تحصیلات کامل دارد.

لوییس سوارز: ستاره مطرح تیم بارسلونا در خانواده‌ای بسیار فقیر در مونته ویدئوی اروگوئه متولد شد، فقر هرگز به او اجازه تحصیل نداد و حتی مجبورش کرد در سال ۲۰۰۳ ترک تحصیل کند. او آن زمان ۱۶ سال داشت و هرگز از دبیرستان فارغ التحصیل نشد.

پل پوگبا: پوگبا نیز در دسته کم سوادان قرار می‌گیرد. این ستاره فرانسوی منچستریونایتد گویا هرگز دوره دبیرستان را تمام نکرد و گفته می‌شود ۹ کلاس به مدرسه رفته است.

سرخیو آگوئرو: اینکه مهاجم کنونی و آرژانتینی منچسترسیتی چقدر درس خوانده از روی این مشخص می‌شود که وی در ۱۴ سالگی ترک تحصیل کرد و از ۱۵ سالگی به صورت حرفه‌ای وارد فوتبال شد!

ادن هازارد: هافبک بلژیکی چلسی که گویا تابستان قرار است به رئال مادرید منتقل شود دبیرستان خود را به طور کامل تمام کرد، اما نتوانست وارد دانشگاه شود.

منبع: آخرین خبر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین