کد خبر: ۴۹۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۷:۱۲

تل‌آویو فراریان اسرائیلی را جریمه می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : روزنامه آمریکایی یو.اس.ای تودی به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی با اشاره اینکه شهردار تل آویو آن دسته از اسرائیلی ها را که در جریان شلیک موشک های عراقی به تل آویو در سال 1991 اقدام به ترک اسرائیل کرده بودند، فراری نامیده بود نوشته به نظر می رسد جنگ یک ماهه و اصابت هزاران موشک حزب الله به شهرهای اسرائیل دیگر به ترس از بدنامی و ننگ فراری خطاب شدن پایان داده است.

در حال حاضر اکثر ثروتمندان اسرائیلی این منطقه را ترک کرده‌اند و عده زیادی نیز منازل خود را در شمال اسرائیل رها کرده و به منازل اقوام خود در جنوب یا سایر مناطق و هتل هایی که از تیر رس موشک های حزب الله در امان است رفته اند. افرادی هم که این مناطق را ترک نکرده اند افرادی فقیر، سالخورده و ناتوان بوده اند که جایی برای رفتن یا امکانی برای خروج از اسرائیل نداشته اند.

در ادامه این گزارش آمده، دولت اسرائیل طرحی را در دست اقدام دارد که به ساکنین شهرهای شمالی اسرائیل کمک کرده و آنها را برای رفع خستگی و تقویت روحیه در جریان یک سفر چهار روزه به جنوب اسرائیل منتقل کند و قصد دارد به همین منظور 2 هزار اتاق هتل را برای این افراد اجاره کند. به گفته ایهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل، چنین طرحی از زمان شکل گیری این رژیم بی سابقه بوده است.

این گزارش در حالی در این روزنامه آمریکایی منتشر شده که به گزارش روزنامه اسرائیلی هارتص از زمان آغاز درگیریها که منجر به تخلیه شهرهای شمالی اسرائیل شده بیش از 8 هزار سگ و گربه توسط صاحبانی که از شهرهای شمالی فرار کرده اند، رها شده اند. این مقدار سگ و گربه به جز گربه ها و سگ های خیابانی است که به علت خالی شدن منطقه منابع غذایی خود ( زباله ها) را از دست داده اند. به گزارش این روزنامه حیوانات مذکور گرسنه در شهرها پرسه می زنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین