کد خبر: ۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۳ - ۱۵:۳۳
هاشمی رفسنجانی

عدالت اجتماعی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

آفتاب‌‌نیوز : اكبر هاشمي رفسنجاني امام جمعه موقت در خطبه‌هاي اول نماز جمعه امروز تهران با اشاره به مباحث گذشته خود در خطبه‌هاي نماز جمعه درباره دستاوردهاي عدالت اجتماعي انقلاب اسلامي به دستاوردهاي دولت سازندگي در زمينه روستاها پرداخت.
وي با بيان اينكه يكي از كارهاي بزرگ انقلاب در عدالت اجتماعي، توجه به روستاها و نقاط محروم بود، گفت:  سيستم يارانه‌اي كه در كشور برقرار شده مانند قند، روغن، شكر و آرد، در اختيار روستائيان قرار مي‌گيرد. البته روستائيان امتيازات خاصي به دليل طبيعت روستاها دارند، آنچه مربوط به نظام مي‌شود، انجام شده است و موضوع اشتغال روستائيان و قشر جوانان هم بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي گفت: من به گويندگان و كساني كه برخي آمار نادرست ارائه مي‌كنند توصيه مي‌كنم آمار و حرفهاي گمراه كننده نزنند. من مي‌دانم كه مهاجرت از روستاها به شهرها وجود دارد اما آنچه كه گفته مي‌شود ترفندي شيطنت‌آميز در آن وجود دارد البته من آن را غفلت مي‌دانم.
رئيس مجمع تشخيص مصاحت نظام گفت: اكنون بيش از 500 روستا به شهر تبديل شده است. اين كار لوكسي نبود، براي اين بود كه روستاها داراي قاعده و قانون و شهرداري بشود. ساخت و ساز در آن قاعده‌مند شوند تا شرايط زندگي بهتر شود.
امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه توجه به مسايل زنان از عمده‌ترين محورهاي مورد توجه انقلاب بوده است، افزود: تبعيض در سراسر تاريخ عليه زنان بوده و هنوز هم هست و حتي در كشوهاي غربي كه خود را سردمدار دموكراسي مي‌دانند بيشترين ظلم ما را به زنان كردند و آنها را تبديل به كالا و ابزار عياشي مردان كرده‌اند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: در انقلاب اسلامي بهترين خدمت به زنان شده كه اين حالت شعاري موجود  نيست. دادن هويت مناسب و شخصيت به زنان در انقلاب انجام شده است و در حالي كه قبل از انقلاب اكثر زنان بي‌سواد بودند، امروز در مسابقات علمي از مردان جلو افتاده‌اند.
هاشمي رفسنجاني اضافه كرد: اگر زنان در عرصه‌هاي مختلف علمي دست بالا داشته باشد مي‌توانند در آينده رده‌‌هاي مديريتي كشور را جذب كنند و كارهاي ارزشمندي ارايه نمايند.
وي با طرح اين پرسش كه كدام كشور را مي‌توان يافت كه زنان تحصيلكرده آنان ويژگي زنان تحصيلكرده ايران را داشته باشند، اضافه كرد: البته كساني هستند كه خودشان عصيانگرانه به دامن فرهنگ غرب مي‌‌‌روند اما اكثر زنان، با اعتقاد به اسلام و فرهنگ ديني و فاضل، وارد جامعه مي‌شوند در سالهاي آينده هم نقش عدالت خواهانه انقلاب را خوب مي‌توانند درك كنند ولي عده‌اي هم از آن سوء استفاده مي‌كنند. 
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: من احساس مي‌كنم در دولت آقاي خاتمي و دوران پس از سازندگي برنامه‌ها ادامه يافته است.
امام جمعه موقت تهران در پایان این خطبه تاكيد كرد: خدا نيامرزد كساني را كه با انقلاب اينقدر بدبين هستند و كارهاي مثبت و ارزنده را منفي جلوه مي‌دهند و نمي‌خواهند كه اين اقدامات به نام انقلاب و اسلام ثبت شود.
خطيب جمعه تهران درخطبه دوم نماز اين هفته گفت : ريشه حرکتهاى افراطى به خوارج برمىگردد و اين تفکر خوارجى درحال حاضر نيز هست و در آينده نيز خواهد بود.
هاشمى رفسنجانى امام جمعه موقت تهران ضمن تحليل بخشى از تاريخ اسلام به نمونه ای از این تفکر در عراق و پاکستان اشاره کرد و گفت:به شهادت رساندن "حکيم " يا نماينده                   آيت الله سيستانى در عراق و همچنين شهيد کردن "رضوى" در پاکستان از جمله اين نمونه هاست .
هاشمى رفسنجانى با اشاره به ترور شخصيت ها و روحانيون در اوايل انقلاب گفت : اين تفکر خوارجى در اوايل انقلاب بسيارى از روحانيون را شهيد کرد و به رغم جناياتى که انجام مى دادند ، اسم خود را نيز مسلمان مى گذاشتند.
وی در ادامه به نقش روحانیت در انقلاب به ویژه قیام مردم قم اشاره کرد و نقش مهم روحانیون را تحلیل کرد






بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین