کد خبر: ۴۹۵۴۲۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴

بیانیه‌ آیت‌الله کعبی درباره انتقال آب کارون

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مجوز سازمان محیط زیست برای انتقال آب کارون، مهر تائید بر نابودی کشاورزی خوزستان است.
آفتاب‌‌نیوز :
افشای نامه عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خطاب به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مبنی بر مازاد بودن آب در استان خوزستان واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

اعتراض نمایندگان مردم شهرهای مختلف استان خوزستان در مجلس شورای به این تصمیم در جلسه شورای اداری خوزستان  از نخستین واکنش‌ها به نامه محرمانه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بود.

در همین ارتباط آیت‌الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز بیانیه‌ای صادر کرد و با انتقاد از اقدامات اخیر گفت: تغییر اکوسیستم طبیعی خوزستان در اثر انتقال آب کارون جنایت محیط زیستی است.

متن کامل نامه آیت‌الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

علیرغم مطالبات قاطبه مردم شریف خوزستان و نمایندگان مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی؛ طرح‌های انتقال آب کارون این بار با مجوز معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست شتاب بیشتری گرفته است.

تغییر اکوسیستم طبیعی خوزستان در اثر انتقال آب کارون جنایت محیط زیستی است. اما متولی جدید محیط زیست کشور و وزیر سابق و کهنه کار کشاورزی، با نامه به معاون اول رئیس جمهور، ظالمانه با تائید و صدور مجوز انتقال آب، مهر تائید بر نابودی کشاورزی خوزستان و تخریب شدید محیط زیست زده است. نباید به سادگی از کنار تشدید آلاینده‌ها و ریزگردها و پدیده گرد و غبار و خشکی تالاب‌ها و نابودی هزاران هکتار نخلستان و بحران کم آبی عبور کرد.

بی‌تفاوتی و بی مسئولیتی و صرفا اظهار همدردی با خوزستانی‌ها  پذیرفته نیست. حداقل انتظار از رئیس جمهور، ورود در این مسئله و تجدید نظر در مدیران بی‌کفایت و جلوگیری از اظهارات غیر علمی و غیرکارشناسی با عواقب وخیم اجتماعی و سیاسی و امنیتی و مدیریتی است.  

توجه به خواسته مشروع و قانونی خوزستانی‌ها در جلوگیری از انتقال بی‌رویه و غیر قانونی آب کارون  و علاج نارضایتی عموم مردم خوزستان، تدبیری ویژه و فوری از سران قوا  و شورای عالی امنیت ملی می‌طلبد. و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم

عباس کعبی

نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

منبع: تسنیم


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین