کد خبر: ۴۹۵۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲

افسانه‌هایی در مورد ریزش مو

تقریبا ۸۵ درصد از مردان زمانی که به سن ۵۰ سالگی می‌رسند با نازک شدن موهای خود مواجه می‌شوند. برخی از پسران نیز قبل از اینکه وارد ۲۱ سالگی خود شوند، موهایشان را از دست می‌دهند. در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایل ریزش مو در مردان و روش‌های درمانی آن بپردازیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آیا پوشیدن کلاه‌های بیس بال یا سایر کلاه‌ها می‌تواند باعث طاسی شود؟ نه خیر به هیچ عنوان چنین نیست. قرار دادن انگشتان در میان موها نیز باعث ریزش مو نمی‌شود. شانه زدن، برس کشیدن، استایل بخشیدن یا دوش گرفتن نیز باعث از دست رفتن موها نخواهد شد.

موهای شما چه حرف‌هایی در مورد سلامتی تان می‌گویند؟
ریزش مو یا آلوپسی همیشه نشان دهنده یک مشکل پزشکی نیست. این گزینه به سلامتی بدن شما آسیبی وارد نمی‌کند اما نگرانی در مورد تاثیر ریزش مو بر ظاهر فرد، می‌تواند طبیعی باشد.

چه چیزی باعث ریزش مو می‌شود؟
معمولا بیشتر ریزش موها در مردان به خاطر الگوی طاسی مردانه است. این طاسی یک صفت ژنتیکی است که از والدین به ارث می‌رسد. سایر دلایل شامل مصرف داروهای خاص، مصرف بیش از حد ویتامین A یا مصرف کم پروتئین است. بیماری و استرس نیز می‌تواند به ریزش موی شدید و ناگهانی منجر شود که معمولا تلوژن افلوویوم نامیده می‌شود.

مراقب موهایی که دارید باشید:
نگهداری موهای موجود بسیار راحت تر از جایگزین کردن آن‌هاست. باید مراقب محصولات جادویی که ادعا می‌کنند در حفظ و نگهداری موها مفید هستند باشید. اگر شک داشتید با یک پزشک متخصص مشورت نمایید.

داروهای ریزش مو: ماینوکسیدیل
هیچ درمانی برای الگوی طاسی مردانه وجود ندارد اما برخی از داروها می‌توانند آن را کندتر کنند. ماینوکسیدیل نیز دارویی است که بر روی سر خود اعمال می‌کنید. این دارو برای برخی از افراد مفید بوده است و می‌تواند فرآیند ریزش مو را کندتر کند. اما بعد از توقف مصرف این دارو، ریزش مو به حالت اولیه بر می‌گردد.

الگوی طاسی مردانه: چه انتظاری باید داشته باشید

افسانه‌هایی در مورد ریزش مو
افسانه‌هایی در مورد ریزش مو

خط موی M شکل که به سمت عقب کشیده شده است یکی از نشانه‌های اصلی این نوع طاسی است. در مرحله بعد، موهای موجود در بالای سر شروع به نازک شدن می‌کند و نقطه‌های طاسی ایجاد می‌شود. در نهایت الگوی طاسی مردانه خود را بروز می‌دهد.

هورمون‌های دخیل در ریزش مو:
در مورد الگوی طاسی مردانه، هورمونی به نام DHT باعث کوچک شدن فولیکول‌های مو می‌شود. در نهایت، این فولیکول‌هابه اندازه ای کوچک می‌شوند که هیچ مویی نمی‌تواند در آن رشد کند.

داروی ریزش مو: فیناستراید
این قرص تجویزی خط تولید و مونتاژ هورمون DHT بدن را کندتر می‌کند. در برخی از افراد مصرف این قرص می‌تواند باعث رشد موهای جدید شود. برخی از متخصصان بر این باورند که این قرص عملکرد بهتری نسبت به مینوکسیدیل دارد. زنان باردار به هیچ وجه نباید از این دارو استفاده کنند. همانند مینوکسیدیل، این دارو نیز با قطع مصرف، اثر خود را از دست می‌دهد.

در این شرایط باید از کلاه گیس استفاده کرد؟
این گزینه نیاز به تحقیق و بررسی دارد زیرا همانطور که می‌دانید کلاه گیس‌های متفاوتی با قیمت‌های مختلف در بازار وجود دارد. هر کدام از این کلاه گیس‌ها نیز دارای کیفیت خاصی هستند. زمانی که قصد دارید کلاه گیسی برای خود بخرید، سعی کنید رنگ مو، ضخامت و فر بودن مو را مد نظر داشته باشید.

کاشت مو چگونه کار می‌کند؟

کاشت مو معمولا توسط پزشک متخصص انجام می‌شود. این فرد می‌تواند موهای سالم را از پشت سر بردارد و در قسمت‌های بالایی پیوند دهد. این فرآیند حتما هزینه بر خواهد بود. در عرض شش ماه، موهای شما به حالت طبیعی خود بر می‌گردد.

از چیزهایی که دارید بیشترین استفاده را ببرید:
استفاده از ترفندهای مختلف می‌تواند فرایند ریزش مو را کمتر کند. استفاده از شامپوها، نرم کننده‌ها و سایر محصولات مرتبط با مو ممکن است حجم مورد نیاز را به موهای شما ببخشد. همچنین داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند تاثیر بسزایی در رشد و نگهداری موها داشته باشد.

مثبت اندیش باشید:
موی سر هیچ تاثیری در مردانگی شما ندارد. نقاط قوت خود را شناسایی کنید. سایر مواردی که دارید را تحت کنترل خود در آورید. به عنوان مثال ممکن است اندام بدنی خوبی داشته باشید. پس مراقب اندام خود باشید. اگر نیاز به انگیزه داشتید، به افرادی فکر کنید که بدون داشتن مو به جایگاه های بزرگی دست یافته‌اند.

منبع: مجله سلامت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین