کد خبر: ۴۹۵۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۶

موشک ضد راکت بفرستید!

آفتاب‌‌نیوز : روزنامه اسرائیلی هارتص در گزارش خود به نقل از گزارشی که صبح جمعه در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده بود‌ آورده است: به نظر می رسد درخواست اسرائیل برای دریافت موشک های M-26 که حاوی بمب های خوشه ای هستند که در سطح وسیعی منفجر می شوند همراه با سایر تسلیحات مورد نظر اسرائیل مورد موافقت آمریکا قرار گرفته است.

هارتص در ادامه آورده که تعدادی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا به دلیل نگرانی از کشتار غیر نظامیان و به حاشیه راندن تلاش های دیپلماتیک برای پایان یافتن درگیری ها درخواست موافقت برای ارسال این تجهیزات را به تعویق انداخته بودند. به گفته مقامات آمریکایی استفاده از این موشک ها در مناطق پر جمعیت تلفات انسانی زیادی به همراه خواهد داشت. این موشک های کوتاه برد بعد از انفجار به صدها بمب خوشه ای کوچکتر تبدیل می شوند.

دولت آمريكا در دهه ‪هشتاد ‬ميلادي با فروش این موشک های خوشه ای به اسرائیل موافقت کرده بود ولی پس از آنكه اسرائيل نوع قديمي تر اين موشك‌هاي خوشه‌اي را عليه مردم لبنان مورد استفاده قرار داد، اهداي آنها را به تل‌آويو متوقف کرد. آمریکا با از سرگیری بحران خاورمیانه قصد دارد تحویل این موشک های خطرناک به اسرائیل را در دستور کار خود قرار دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین