کد خبر: ۴۹۵۵۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷

بيش از ۹۸۰ هزار دختر در تجرد قطعی هستند

نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي و رئيس فراکسيون زنان مجلس گفت: بيش از 980هزار نفر از دختران کشور در سن تجرد قطعي به سر مي برند.
آفتاب‌‌نیوز :
پروانه سلحشوري روز پنجشنبه در ديدار اعضاي فراکسيون زنان مجلس با آيت الله گرامي از اساتيد حوزه علميه قم اظهار کرد: ميانگين سن ازدواج براي دختران بين 22 تا 24 سال است، و اگر دختري که در سن 45 سالگي و يا بيشتر قرار داشته باشد، ولي هنوز ازدواج نکرده باشد، در رديف زناني که تا پايان عمر به صورت مجرد زندگي مي کنند، محسوب مي شود.

وي تاکيد کرد: اين گروه از زنان بايد داراي شغل و همچنين مسکن و سرپناهي باشند و مورد حمايت قرار بگيرند.

عضو فراکسيون اميد مجلس دهم در عين حال روند رو به رشد ازدواج دختران در دوران کودکي را نيز مورد اشاره قرار داد و افزود: ازدواج زودهنگام دختران در سنين کودکي آسيب هاي زيادي را متوجه خود فرد و جامعه مي کند.

وي با اذعان به اينکه متاسفانه در برخي مناطق کشور دختران به عنوان ازدواج فروخته شده و مورد معامله قرار مي گيرند، افزود: 50 درصد ازدواج هايي که در سنين کودکي انجام مي شود، مرگ زودهنگام مادر و يا فرزند را در پي دارد و ميزان ابتلاي چنين مادراني به بيماري سرطان تا 70 درصد افزايش پيدا مي کند.

سلحشوري خاطر نشان کرد: کميسيون فراکسيون زنان مجلس از يک سال پيش در ديدارهاي خود با علما و مراجع موضوع ازدواج کودکان را مطرح و از آنها در اين رابطه درخواست کمک کرد.

وي افزود: مجلس شوراي اسلامي حتي اگر قانوني را عليه ازدواج کودکان تصويب کند، به علت مشروعيتي که اين نوع ازدواج ها از نظر احکام شرعي دارد، هيچ اقدامي براي رفع معضل ناشي از آن امکانپذير نيست. 

سلحشوري با اشاره به وجود زنان زيادي که در دوره ميانسالي به بيماري هاي گوناگون دچار هستند، علت اين مساله را گسترش و رواج بيش از حد فرهنگ آپارتمان نشيني توصيف کرد و افزود: آلودگي هاي زيست محيطي و برخوردار نبودن از نور کافي و نداشتن تحرک نيز در کنار معضل ياد شده عامل بروز بيماري هاي استخواني و اسکلتي و همچنين ديابت در بين زنان ميانسال به شمار مي رود.

اين نماينده مجلس، ورزش را يکي از نيازهاي ضروري زنان عنوان کرد و افزود: برغم رعايت مسائل مربوط به اختلاط زنان و مردان در محيط هاي ورزشي، ولي به خاطر سختگيري هايي که صورت مي گيرد، موضوع ورزش کردن زنان زير سوال رفته است.

نماينده اصلاح طلب مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه براي پيشبرد اهداف اسلامي نقش زنان و خانواده بي بديل است، افزود: علما نيز در اين خصوص نقش تاثير گذاري دارند، چون در طول تاريخ اين گروه تنها مرجعي بودند که با رهنمودهايشان جامعه را در مسير درست قرار مي دادند.

وي اضافه کرد: با توجه به تحولاتي که امروز در جامعه رخ مي دهد اين نياز احساس مي شود که ارتباط نزديکتري با علما داشته باشيم و ما را راهنمايي کنند. 

وي با اذعان به دوري جوانان از ارزش هاي ديني و ايجاد نوعي بي اعتمادي در بين اين قشر، افزود: نسل جوان يک سري سوال هايي دارند، که ما نمايندگان مجلس مي خواهيم نقش واسط را بين آنها و علما براي پاسخگويي به اين شبهه ها ايفا کنيم.

نماينده تهران با اشاره به کرامت و مقام والاي زن در اسلام، افزود: هيچ يک از اديان جايگاهي که اسلام براي زن در نظر گرفته است، را قائل نيستند، ولي تبليغات سوء مانع رساندن پيام اين دين الهي شده است.


منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
2
0
خاک توی سرشون .
من یک جوان با اصالت رو میشناسم که اهل دین و دیانت بوده و مسجدی هم هست و تک فرزند خانواده و دارای تحصیلات دانشگاهی و چند سالی هم که دانشجو بوده در فروشگاه خواروبارفروشی خودشان با پدرش همکاری کرده و بیمه تامین اجتماعی هم هست .
لیکن یکی از دختران به اینکه چرا شغل دولتی نداری . یکی به عینکی بودنش ، یکی به ساده بودنش ( یعنی چرا تیپ فشن نمیزنی ) یکی به فامیلی اش و ... ایراد میگیرند .
به درک . بگذار یا بمانند در خانه و یا ازدواجی ناموفق و زجر آور داشته باشند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین