کد خبر: ۴۹۵۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵

دولت مستعفی یمن خواستار اقدامات فوری علیه ایران شد

وزارت خارجه دولت مستعفی یمن ضمن استقبال از گزارش اخیر سازمان ملل خواستار اقدامات فوری علیه ایران شد.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت خارجه دولت مستعفی یمن از جامعه بین‌المللی خواست تا به طور فوری تمام مصوبات شورای امنیت و در راس آن مصوبه 2216 اجرایی شود و ایران و حوثی‌ها به دلیل انجام عملیات خصمانه در یمن و دیگر کشورهای عربی مجازات شوند.

دولت مستعفی یمن ضمن استقبال از گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل در رابطه با اجرایی کردن مصوبه 2231 شورای امنیت که به دخالت‌های ایران در یمن و حمایت ایران از حوثی‌ها اشاره دارد، مدعی شد: حمایتی که ایران از حوثی‌های یمن می‌کند نه تنها مستحق محکوم کردن بلکه مستحق مجازات است.

دولت مستعفی یمن همچنین مدعی شد: حمایت ایران از حوثی‌ها باعث شکست گفت‌وگوی سیاسی و طولانی شدن بحران سیاسی و انسانی یمن شده است.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه دخالتی در کشور یمن ندارد و برای ایجاد راه‌حل سیاسی و پایان دادن به بحران یمن تلاش‌های فراوانی کرده است.

در عین حال بر اساس گزارش سازمان ملل مدرکی دال بر این‌که ایران به مبارزان یمنی سلاح و موشک فروخته است یا موشک‌هایی که اخیرا به سمت ریاض شلیک شده ایرانی بوده باشد، پیدا نکرده است و تمامی ادعاها در این‌باره را رد کرد.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین