کد خبر: ۴۹۶۱۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴

در جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس چه گذشت؟

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از بررسی لایحه بودجه97 در بخش کشاورزی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی محمد شاعری درخصوص جلسه امروز کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بیان کرد: در جلسه امروز لایحه بودجه 97 مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی را در ابتدا معاونین سازمان برنامه و بودجه کشور به جلسه ارائه کردند. پس از بحث و بررسی درخصوص افزایش و کاهش ردیف‌ها موردنظر، تصمیمات لازم اتخاذ شد و مقرر شد که در کمیسیون تلفیق با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به رفع نواقص و کاهش‌های بودجه‌ای لایحه، تصمیمات جبرانی گرفته شود.

وی ادامه داد: بحث آب، فاضلاب، حفاظت از محیط زیست، عملیات آبخیزداری، مشوق‌ها صادراتی، آبرسانی به مناطق روستایی و عشایری و صندوق بیمه محصولات کشاورزی از اولویت‌ها مهم لایحه بودجه سال 97 در بخش کشاورزی است که در جلسه امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت. محورها مهمی که در لایحه بودجه 97 آمده، دو میلیارد دلار برای مدیریت پسماند و آبخیزداری و حفظ محیط‌زیست و فاضلاب شهری پیش‌بینی شده است. 300 میلیون دلار برای آب روستایی و عشایری و 7 میلیون دلار برای اجرای طرح فاضلاب در نظر گرفته شده است. برای مقابله با ریزگردها و زیرساخت‌ها و منابع آب در استان‌هایی مثل خوزستان و سیستان‌وبلوچستان نیز اعتبارات مناسبی پیش‌بینی شده است. حدود 1000 میلیارد دلار برای مشوق‌های صادراتی در لایحه بودجه امسال نیز دیده می‌شود.

وی افزود: درخصوص افزایش بیمه محصولات کشاورزی مقرر گردید تا توجه ویژه‌ای از سوی دولت شود. در کل در لایحه بودجه 97 حدود 15 درصد کاهش اعتبارات مربوط به دارایی پیش‌بینی شده و برای هزینه‌های جاری هم 8 درصد افزایش پیش‌بینی شده است. اعتبارات مربوط به دارایی بخش کشاورزی سرجمع 5 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

شاعری خاطرنشان کرد: ساختار بودجه و شکل و محتوا بودجه در سال 97 تغییرات قابل توجهی کرده است. در جلسه امروز کمیسیون نقاط ضعف و قدرت و اصلاحات موردنظر، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در جلسه روز سه‌شنبه ادامه بررسی لایحه را داشته باشیم تا پس از جمع‌بندی نظرات کمیسیون کشاورزی، لایحه به کمیسیون تلفیق فرستاده شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین