کد خبر: ۴۹۶۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰

پنج راهکار برای مدیریت مصرف آب

رئیس انجمن آب و فاضلاب ایران گفت: شرایط ایران ایجاب می‌کند به دنبال راهکارهای برای حل بحران آب در کشور باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
مسعود تلاش، امروز (یکشنبه، ۲۶ آذر) در نشستی خبری اظهار کرد: توجه به اینکه مقدار آب قابل دسترس محدود است و در شرایط اقلیمی ایران که بارندگی‌ها روز به روز کاهش پیدا می‌کند، بالا بودن سرانه مصرف موجب می‌شود تعادل تقاض و آب در دسترس از بین برود.

وی ادامه داد: در این شرایط باید مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دهیم که برای اجرای آن، یک بسته با پنج راهکار باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس انجمن آب و فاضلاب ایران، کاهش تلفات آب، اجرای روش‌های اجتماعی و فرهنگی، ساخت و استفاده از تجهیزات کم‌مصرف، اصلاح قیمت‌ها و تدوین قوانین و مقررات را پنج راهکار ضروری مدیریت مصرف آب دانست و افزود: هم‌اکنون یک‌سوم قیمت تمام شده آب از مشترکان دریافت می‌شود که این روند باید اصلاح شود.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص تدوین قوانین و مقررات مورد نیاز برای این بخش نیز گفت: در بسیاری از کشورها، رفتار مصرف‌کنندگان آب از طریق قوانین مدیریت می‌شود اما چنین قوانینی که در موضوع مدیریت مصرف آب راهگشا باشند، تاکنون در کشور تدوین نشده است.

رئیس انجمن آب و فاضلاب ایران در ارتباط با همایش ملی مدیریت مصرف و هدر رفت آب نیز گفت: ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۳۶ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۲۰ مقاله در قالب پوستر در روزهای برگزاری همایش ارایه خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری ۱۱ کارگاه تخصصی و همچنین برپایی نمایشگاهی با حضور ۲۴ شرکت فعال در زمینه مدیریت مصرف، در حاشیه این همایش خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین