کد خبر: ۴۹۶۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
پیش از این گفته شده بود که رهبر داعش کشته شده است

رهبرداعش زنده‌است؟/روزنامه ترکیه‌ای:آمریکا بغدادی را بازداشت کرد

روزنامه ترکیه‌ای اعلام کرد «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش به دست آمریکایی‌ها در عراق بازداشت و به سوریه منتقل شده است.
آفتاب‌‌نیوز : یک منبع سوری به روزنامه «ینی شفق» اعلام کرد که «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش، در عراق توسط آمریکا دستگیر شده سپس به منطقه «الکرامه» سوریه منتقل شده است.

بنا بر این گزارش، این منبع که که قبلا یکی از اعضای «جندالاقصی» بوده اعلام کرده که البغدادی نخستین بار به پایگاه آمریکا در «رأس‌العین» و سپس به پایگاهی آمریکایی در در «الحسکه-رمیلان» برده شده است.

این منبع همچنین افزود که علاوه بر البغدادی، هفت نفر دیگر از سرکردگان ارشد داعش نیز بخشی از این گروه بوده و یکی از آنها یک تبعه عراقی و دیگران نیز همگی اتباع کشورهایی به جز عراق و سوریه بوده‌اند.

پیشتر مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس سوریه که تحت نظارت وزارت دفاع روسیه در سوریه فعالیت دارد، اعلام کرده بود که ائتلاف آمریکا در حال آموزش نیروهای شبه‌نظامی در اردوگاه الحسکه سوریه است تا گروه جدیدی از تروریست‌ها را تحت عنوان «ارتش جدید سوریه» در جنوب این کشور فعال سازد.

ابوبکر بغدادی دستگیر شد

همچنین مذاکره کننده حقوق بشر سازمان ملل خبر بازداشت البغدادی به دست نیروهای آمریکایی را تایید کرد. همزمان کرملین اعلام کرد که مسکو هیچ‌گونه اطلاعاتی درمورد اقدام ارتش آمریکا در بازداشت ابوبکر بغدادی ندارد.

 هیثم سعید، مذاکره کننده حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که البغدادی در پایگاهی صحرایی T۲ در تاریخ ۲۰۱۷/۴/۱۸ توسط گروهی ۵۰ نفره از کوماندوهای آمریکایی بازداشت شده است.

وی گفت این عملیات در جریان عملیات هلی‌برن کوماندوهای آمریکایی صورت گرفت.

به گزارش روسیا الیوم، در همین راستا دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) در مصاحبه با خبرنگاران در واکنش به اخبار منتشر شده در رسانه‌های ترکیه‌ای مبنی بر بازداشت ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش توسط ارتش آمریکا گفت: نمی‌توانم در پی اخبار منتشر شده در رسانه‌های ترکیه‌ای درخصوص این مورد اظهارنظر کنم، نمی‌دانم که این رسانه‌ها در اخبار خود متکی به چه هستند، دست کم ما چنین اطلاعاتی در دست نداریم.

منابع: خبرگزاری‌های فارس و ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین