کد خبر: ۴۹۶۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

سفیر ایران در سئول علت تقدیر از یانگوم را تشریح کرد

سفیر کشورمان در کره جنوبی در تشریح کمک بازیگر نقش یانگوم ( لی یونگ ئه) به زلزله زدگان غرب ایران و تقدیر از وی گفت: این هنرمند و بازیگر مطرح کره ای، دقیقا مبلغ 56 میلیون وون برای این منظور به حساب سفارت ریخت و رسید آن را از طریق یکی از موسسات خیریه تحویل سفارت داد.
آفتاب‌‌نیوز : حسین طاهریان روز دوشنبه افزود: این مبلغ به همراه مقدار دیگری که توسط ایرانیان مقیم کره و همچنین شرکت های تجاری برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه جمع آوری شده بود طبق دستورالعمل مرکز به یورو تبدیل و به وزارت امور خارجه فرستاده شد تا از طریق هلال احمر در اختیار زلزله ردگان قرار گیرد.

او این اقدام یانگوم را ارزشمند توصیف کرد و گفت: کمک بازیگر نقش یانگوم به زلزله زدگان ایران جدا از بحث مالی، از نظر انسانی کار قابل تقدیر است که نشان می دهد این هنرمند کره ای همچنان می خواهد ارتباط خود را با مخاطب ایرانی حفظ کند.

سفیر ایران در کره جنوبی افزود: یانگوم در ایران علاقه مندان زیادی دارد و او نیز برای ایرانیان ارزش خاصی قایل است.

طاهریان ادامه داد: بعد از این اقدام ارزشمند یانگوم، به دنبال فرصتی برای تقدیر از این هنرمند بودیم تا اینکه در سفر وزیر بهداشت بنده از دکتر هاشمی درخواست تقدیر از ایشان را کردم و وزیر بهداشت نیز با درخواست من موافقت کرد.

وی گفت: در همین راستا با دعوت از یانگوم به سفارت کشورمان در کره جنوبی، توسط دکتر هاشمی از او تقدیر به عمل امد.

سفیر ایران در کره جنوبی در ادامه با تشکر از وزیر بهداشت که با درخواست وی موافقت کرد، گفت: تقدیر از یانگوم بیانگر سپاس گذاری ایرانیان از اقدامات انسان دوستان کشورهای دیگر در برابر ملت ایران است.

دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان روز جمعه و در جریان سفر به سئول، از بازیگر نقش یانگوم ( لی یونگ ئه) به خاطر اقدام انسان دوستانه وی در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه تقدیر کرد.

در این سفر علاوه بر بازدید از چند بیمارستان و مرکز درمانی کره جنوبی، چند سند همکاری دو کشور در حوزه درمان امضا شد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین