کد خبر: ۴۹۶۵۷۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

وزارت بهداشت: بازی امروز پرسپولیس و نفت آبادان نباید برگزار می‌شد

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره دیدار امروز تیم‌های فوتبال پرسپولیس و صنعت نفت در شرایط آلودگی هوا، گفت: ما به سازمان لیگ توصیه کردیم این دیدار به تاخیر افتد و کمیته اضطرار آلودگی هوا نیز آن را پذیرفت. انتظار داشتیم سازمان لیگ هم این تصمیم را بپذیرد.
آفتاب‌‌نیوز : محسن فرهادی با اشاره به تاثیر مثبت مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا در کاهش شاخص آلاینده‌ها، اظهار کرد: میانگین شاخص‌ آلاینده‌های هوا در روز یکشنبه به ۱۸۴ هم رسیده بود، اما دیروز با مصوبات کمیته اضطرار این رقم به ۱۴۲ کاهش پیدا کرد. کاهش استفاده از خودرو و همکاری مردم در این زمینه موثر است. می‌توان گفت به صورت میانگین این شاخص‌ کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، از روز چهارشنبه بعدازظهر شاهد کمی بارندگی و باد خواهیم بود و امیدواریم تا آخر هفته شرایط مطلوب‌تر باشد. توصیه وزارت بهداشت این است که افراد حساس مانند خردسالان، کهنسالان، بیماران قلبی و تنفسی که وضعیت برای آنها نگران کننده‌تر است، تردد کمتری داشته باشند. در شرایط عادی هم کسانی که پیشینه بیماری ندارند، بهتر است در فضای باز ورزش نکنند.

معاون فنی اداره سلامت محیط و کار وزارت بهداشت همچنین اضافه کرد: ما به سازمان لیگ توصیه کردیم مسابقه فوتبال پرسپولیس و صنعت نفت به تاخیر افتد و کمیته اضطرار آلودگی هوا نیز آن را پذیرفت. انتظار داشتیم سازمان لیگ این تصمیم را بپذیرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل این توصیه، تحرک بیشتر ورزشکاران است؛ آنها به اکسیژن بیشتری نیاز دارند و نفس‌های عمیق‌تری می‌کشند. در نتیجه میزان بیشتری از آلاینده‌ها به بدن آنها وارد می‌شود. تماشگران نیز ۹۰ دقیقه در فضای باز هستند و مواجهه بیشتری با آلاینده‌ها دارند.

فرهادی همچنین به گروه‌های حساس که مجبور هستند در سطح شهر تردد کنند، توصیه کرد که حتما از ماسک‌های مناسب مانند n۹۵ به درستی استفاده کنند؛ به صورتی که ماسک با پوست تماس داشته و از طریق آن تنفس کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین