کد خبر: ۴۹۶۷۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

توصیه یک اصلاح‌طلب به قوه قضاییه: از احمدی‌نژاد نترسید /مازنی: لمپنیستی در مورد بودجه حرف نزنیم

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به وضعیت جنبش دانشجویی در نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: نقش آفرین بودن جنبش دانشجویی در هر حکومتی به ویژه در نظام مردم‌سالاری، موجب حرکت و پویایی شده جامعه شده و به آن نشاط می‌بخشد.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا طی سخنانی در دانشگاه صنعتی همدان با عنوان «جنبش دانشجویی در نظام جمهوری اسلامی» تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای مسئولان جنبش دانشجویی را به عنوان یک تهدید تلقی کنند و دانشجویان جایگاه خود را نشناسند و نسبت به این قشر نخبه جامعه بی‌توجهی شود، بدون شک دانشجو نمی‌تواند نقش اساسی خود را ایفا کند.

منتجب‌نیا در ادامه خاطرنشان کرد: به مسئولان به ویژه مسئولان وزارت علوم و بهداشت و درمان اعلام کرده‌ایم که دانشجویان را به عنوان یک فرصت قلمداد کرده و از جنبش و انتقاد آنان نهراسند. مسئولان دانشجو را محدود نکرده و صدای او را خاموش نکنند؛ چرا که صدا و فریاد دانشجو صدا و فریاد ملت بوده و اگر دانشجو خاموش شود ملت خاموش شده و اگر دانشجو نتواند آزادانه سخن بگوید دانشگاه و جامعه آرام آرام به گورستانی ساکت مبدل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئولان نباید کژاندیش بوده و با فریاد و انتقاد ما دچار اشتباه شوند، اضافه کرد: برای همه مسئولان دانشگاه‌ها و مسئولان دفاتر رهبری در دانشگاه‌ها و نمایندگان 2 وزیر در دانشگاه‌ها تذکر است که شما برای هدایت و راهنمایی و فراهم کردن فضا در راستای جلوگیری از انحرافات انتخاب و برگزیده شده‌اید و به شما اجازه داده نشده جلوی حرکت دانشجویی را بگیرید و یا آنان را محدود کنید.

منتجب‌نیا در ادامه گفت: هنوز هم در دولت روحانی که شعار داد دانشگاه‌ها نباید امنیتی باشند، هیئت‌های 3 نفره نمی‌توانند آزادی دانشجو را درک کرده و هنوز هم اقدام به محدودسازی می‌کنند که این امر تنگ‌نظری است.

وی با تأکید بر اینکه وزارت علوم باید جلوی تنگ‌نظری‌ها را بگیرد، افزود: روحانی باید خبر داشته باشد در زیر شعارهای اصلاح‌طلبانه وی هنوز تنگ‌نظری وجود دارد و باید روحانی عزیز بر اساس انتظار مردم فریاد بزند، هیچ هیئت 3 نفره حق ندارد از آزادی دانشجو چه اصلاح‌طلب، چه اصولگرا و یا جامعه و انجمن اسلامی ممانعت کند.

منتجب‌نیا افزود: کسانی‌که در تلاشند جلوی حرکت دانشجویان را بگیرند و دانشجویان را خطر و تهدید می‌دانند در اشتباه هستند چرا که سانسور و خفقانی که دولت قبل در دانشگاه‌ها حاکم کرده بود، موفق نشد افکار و اندیشه خود را بر دانشگاه القا و صدای دانشجو را خاموش و به سمت خود منحرف کند.

منتجب‌نیا در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه گروهی که پرونده اختلاس و سوءاستفاده دارند و خط و نشان و ضرب‌العجل برای نظام و قوه قضائیه می‌کشند، قوه قضائیه با آنان برخورد کند، تصریح کرد: این حضرات با بگم‌بگم‌ها قصد دارند در تاریخ بمانند بنابراین نباید قوه قضائیه از ضرب‌العجل آنان بترسد چرا که مردم طرفدار آنها هستند و منتظرند قوه قضائیه با قدرت و قوت با این افراد برخورد کند.

وی در پایان اظهار کرد: برخورد با این متهم‌ها را مردم به شما دست مریزاد خواهند گفت، چرا که دیگر این متهم‌ها در بین مردم طرفداری ندارند و شخصیت آنان را شناخته‌اند.

نباید با روش‌های پوپولیستی و لمپنیستی در مورد تناسب بودجه نهادهای فرهنگی صحبت کرد


همچنین ایلنا نوشت؛

عضو کمیسیون فرهنگی مقایسه بودجه دو نهاد بدون توجه به کارکردهای آنها را غیرعلمی خواند و گفت:‌ با روش‌های پوپولیستی و لمپنیستی نمی‌توان درمود تناسب بودجه نهاد‌های فرهنگی صحبت کرد.

حجت‌الاسلام احمد مازنی با اشاره به بررسی بودجه سال ۹۷ در کمیسیون فرهنگی و اعلام اینکه نسبت بودجه فرهنگ به کل بودجه شش دهم درصد است، گفت: میزان برآورد بودجه در حوزه فرهنگ بسیار پایین است و این مقدار برای رشد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و سیاسی کفایت نمی‌کند. با توجه به اینکه هر موضوعی منشا فرهنگی دارد و کشور نیز نیازمند سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ است، بودجه در نظر گرفته شده برای حوزه فرهنگ بسیار ضعیف است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره نظارت بر بودجه‌های نهادهای فرهنگی اظهار کرد: در گذشته دستگاه‌هایی بودند که به طور مستقیم دارای ردیف بوده و تحت عنوان جدول ۱۷ از مجلس بودجه می‌گرفتند. در این مورد برخی معتقد به قطع این نوع ردیف‌ها بوده و بعضی دیگر معتقد به افزایش بودجه آن‌ها بودند. معتقد بودم که پول باید به دستگاه‌های تعریف شده در کشور که مجلس بتواند بر آن‌ها نظارت کند، داده شود.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه اختصاص بودجه فرهنگی به نهاد‌های رسمی که تحت نظارت مجلس هستند، امکان‌پذیر است، افزود: نکته مهم این است که همه این بحث‌ها مربوط به شش دهم درصد کل بودجه می‌باشد از این رو به بحث‌های انحرافی که این روز‌ها در خصوص بودجه فرهنگی مطرح می‌شود نباید توجه کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تناسبی بین بودجه نهاد‌های فرهنگی با هم دیگر و با سایر نهاد‌ها وجود دارد یا خیر گفت: تناسب را باید تعریف کنیم. اینکه دو سازمان را فقط اسم ببریم و بودجه‌شان را در فضای مجازی مقایسه کنیم این کار غیر علمی است. با روش‌های پوپولیستی و لمپنیستی نمی‌توان درمود تناسب بودجه نهاد‌های فرهنگی صحبت کرد. در حقیقت عدالت به معنای تساوی نیست بلکه باید به تناسب نهاد‌ها و حوزه فعالیت آن‌ها و خدماتی که انجام می‌دهند توجه کرد و متناسب با آن بودجه لازم را برای آن نهاد در نظر گرفت. مثلا بودجه فرهنگی صدا و سیما، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی بدون توجه به حوزه فعالیت و ماموریتشان قابل مقایسه نیستند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
0
0
جناب نویسنده محترم ضرب الاجل درسته نه ضرب العجل
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین