کد خبر: ۴۹۶۷۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
حیدری در نطق میان دستور:

امیدواریم آغاز سال جدید، پایانی بر موضوع حصر باشد

یک عضو کمیته حصر فراکسیون امید مجلس ابراز امیدواری کرد تا آغاز سال جدید پایانی بر موضوع حصر باشد و گفت: این روزها بارقه‌های امید برای حل آن به چشم می خورد.
آفتاب‌‌نیوز : غلامرضا حیدری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: اینجا مجلس است همان نهادی که چشم و چراغ انقلاب مشروطه بود و امام (ره) آن را در راس امور می‌دانستند. تعارفات را کنار بگذاریم؛ مردم با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و نظام سیاسی، مالی و اجتماعی از کارآمدی مطلوب برخوردار نیست، بیایید پیش از آن که فرصت‌ها از دست بروند چاره‌ای برای ایران بیندیشیم.

وی تصریح کرد: بنیان های اجتماعی، اقتصادی،‌ اعتماد عمومی و امید به آینده روز به روز کمتر می شوند؛ این در حالی است که ایران در بزنگاه‌های تاریخی خود با تکیه بر سرمایه اجتماعی خویش که برآمده از اقوام و تفکرات متکثر و نیروهای زبده و متفکران جوان بوده همواره از زیر بار فشار مشکلات و سختی ها با قدرت و استوار سر بر آورده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین بیان کرد: جامعه امروز ایران به مدد دسترسی به شبکه‌های اجتماعی خواستار شفافیت نهادهای مختلف و پاسخگویی مسئولان نظام است. البته از نقاط قوت دولت روحانی تقدیم به موقع لایحه بودجه و انتشار آن در افکار عمومی است که باعث شفافیت و آگاهی مردم از بودجه نهادها و ارگان های کشور شده است؛ این امر می‌تواند موجب نظارت دقیق‌تر و پرسشگر افکار عمومی و از سویی پاسخگویی مسئولان نظام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار کرد: اما آقای رئیس جمهور به نظر می‌رسد ضرورت برخی بودجه‌ها توجیه پذیر نباشد پس چرا نسبت به حذف آن‌ها از لایحه بودجه اقدام نکرده‌اید؟ این در حالی است که بارها تاکید شده برای پرداخت طلب اقشار زحمت کشی چون فرهنگیان و بازنشستگان پول کافی ندارید.

حیدری خاطرنشان کرد: نکته مهم آن است که بودجه پیشنهادی نه تنها توان بهبود معیشت و ارتقاء سطح رفاه مردم ندارد بلکه باعث کاهش قدرت خرید آنان خواهد شد و این فرآیند مانند موریانه پایه‌های اقتصاد طبقات متوسط و پایین جامعه را خورده است و در این راستا آن قدر که افزایش قیمت بنرین می‌تواند در تشدید مشکلات معیشتی مردم موثر باشد افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور مهم و قابل تامل است.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از نطق خود گفت: در این میان برخی از عملکردها نمک بر زخم های مردم می پاشد و بارزترین آن ها معضل بغرنج موسسات اعتباری است که سرمایه اقشار مردم را بالا کشیده است و این امر می تواند وجود شبکه‌های مافیایی را در ذهن ایجاد کند، پس نقش دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در حل این بحران و کمک به ملت و نظام چیست؟

وی ادامه داد: سوال اساسی آن است چرا هزینه اداره کشور بیش از بازدهی شده؟ چرا بخش قابل توجهی از بودجه صرف نهادهای غیر ضروری می‌شود؟ ملت می‌پرسند آیا این روند موجب بهبود وضعیت رفاهی شده است؟ راستی دلیل این همه سنگ اندازی‌های داخلی مقابل ارتباط ایران با دنیا چیست؟ چه جریان‌ها و محافلی از دیوارهای بلند فاصله که امکان گفت‌وگو را محدود می‌سازد سود می‌برند؟ لذا یکی از مهم‌ترین راه‌های نجات کشور مدیریت هوشمندانه و تعامل با کشورهای دیگر جهان است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: نظام در صورتی می تواند در عرصه بین المللی توفیق یابد که از حمایت و انسجام مردمی و نیروهای داخلی برخوردار باشد  اما متاسفانه در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و مدیریتی به جوانان این مرز و بوم اعتماد نکرده‌ایم. جوانان کارآمد با پرونده سازی ها از ورود به لایه های مدیریتی و سرمایه گذاری محروم شده‌اند امیدواریم این محرومیت ها و پرونده سازی ها جریان سازماندهی شده نباشد.

این عضو کمیته حصر فراکسیون امید مجلس در ادامه بیان کرد: یکی از موانع دیگر در راه تحقق وفاق ملی موضوع حصر و زندانیان سیاسی است که این روزها بارقه‌های امید برای حل آنها به چشم می‌خورد همه امیدواریم آغاز سال جدید پایانی بر موضوع حصر باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین به مساله آلودگی هوای تهران و چند کلانشهر دیگر کشور اشاره کرد وگفت: این روزها تهران و بسیاری از شهرهای کشور محتاج هوای تازه هستند ، باید فریاد محیط زیست را شنید و چاره اندیشید تا خدای نکرده شاهد بحرانی و امنیتی شدن آب و هوا نشویم. تهران به عنوان پایتخت در برخی از شاخص‌ها از سایر شهرها اعتبارات کمتری دارد .

وی ابراز کرد: به نظر می رسد در حال حاضر بسترهای لازم برای مدیریت یکپارچه انرژی فراهم شده و دولت و مجلس باید در لایحه اصلاح ساختار دولت به دنبال تشکیل وزارت انرژی باشند.

حیدری در پایان گفت: از رئیس جمهور می خواهم تا برای رفع بسیاری از موانع و مشکلات جامعه با مقام معظم رهبری به عنوان سکان دار اصلی اداره کشور رایزنی و مشورت  های لازم و مستمر را داشته باشد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
بسیجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
0
0
رفع حصر موجب انسجام ملت ومسئولین کشوردربرابراستکباروبیگانگان ودشمنان خواهدشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
0
0
اميدواريم آغاز ماه جديد پايان حصر باشد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین