کد خبر: ۴۹۶۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵

سیدعلی خمینی: روحانیت تصور نکند چون عمامه به سر نهاده دیگر کار تمام شده است

نوه امام خمینی (ره) گفت: شرایط حوزه های علمیه امروز از حیث غنای علمی بالاتر از دوران پیش از انقلاب است و به یقین در 10 یا 15 سال آینده ثمره انقلاب در حوزه های علمیه مشخص می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی روز چهارشنبه در دوره تلبس طلاب حوزه علمیه خوزستان در اهواز تاکید کرد:اگر احساس کردیم نسبت به ظلم در سراسر دنیا همچون فلسطین، عراق، سوریه و حتی ایران بی تفاوت شده ایم و تنها به خود و اطرافیانمان فکر می کنیم باید بدانیم که از مسیر طلبگی پیامبر و اهل بیت (ع) فاصله گرفته ایم.

حجت الاسلام و المسلمین خمینی ادامه داد: امام راحل با ایستادن در مقابل آمریکا، نشان داد که همیشه دغدغه ایستادگی در مقابل ظالم دارند همچنین نسبت به حمله شوروی سابق به افغانستان بی تفاوت نبودند و موضع خود را در برابر ظالم نشان دادند.

وی توجه به احکام فرعی و اصلی دین اسلام را از دیگر وظایف طلبه ها دانست و بیان کرد: با توجه به این که بخش زیادی از مشکلات مردم مربوط به مسایل دینی و نه سیاسی است در ادوار گوناگون همیشه بعد معنوی و روحانی جامعه مورد توجه روحانیت بوده است.

نوه امام خمینی (ره) تاکید کرد: بعد معنوی در انسان بسیار مهم است و ما طلبه ها باید به عنوان مبلغ دینی به این نیاز مردم توجه کرده و بخشی از مطالب خود را به این موضوع اجتماعی اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: نباید انتظار داشته باشیم که پس از پایان درس طلبگی در بین مردم صاحب جاه و مقام شویم بلکه باید در بین آحاد جامعه نفوذ کرده و مشکلات آن ها را لمس کنیم، روحانیت ما نباید تصور کند چون عمامه به سر نهاده است دیگر کار تمام شده و از این پس مردم باید به نزد آنان بروند.

حجت الاسلام و المسلمین خمینی همچنین با اشاره به این که تمام روحانیان باید وظیفه کمک به ولی فقیه، کلیت نظام اسلامی، دولت و ارکان نظام را مورد توجه و تاکید قرار دهند، افزود: این حکومت برخاسته از عقاید شیعی است بنابراین نباید به مسایل و مشکلات جامعه بی تفاوت بود، بارها دیده شده که بسیاری از طلبه های ما نظریه ولایت فقیه را در یک دقیقه برای مردم بیان می کنند که کاری اشتباه است و باید زمان بیشتری را صرف پرداختن به این موضوع مهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین خمینی با بیان این که طلاب ابتدا باید حرف امام راحل در خصوص ولی فقیه و مبنای حکومت دینی را متوجه شده سپس برای تثبیت و تقویت ولایت فقیه تلاش کنند، افزود: دفاع از نظام اسلامی به معنی آن است که تک تک مردم به ویژه روحانیت، چشمان تیزبین خود را باز کرده و با دلسوزی و علاقه به نظام اسلامی نگاه کنند و اگر اشتباهی بود آن را بیان کنند و اگر در جایی نظام و رهبری مظلوم واقع شد هم باید محکم بایستند و دفاع کنند حتی اگر باعث ناراحتی کسی شود.

وی با اشاره به این که مردم مشکلات را با تمام وجود درک می کنند، افزود: معنایی ندارد که روحانیت مشکلات را ببیند و جایی کسی نیازمند حمایت باشد اما نسبت به آن بی تفاوت باشد؛ نظام جمهوری اسلامی برخاسته از رای قاطع ملت مسلمان ایران است نابراین باید گفت ما عاشق و دلسوز نظام هستیم و نمی گذاریم عده ای آن را به آشوب بکشند.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: دفاع از نظام جمهوری اسلامی به این معنا است که نقاط قوت را اعلام کنیم و آن جا که احساس کردیم نظام مظلوم واقع شده باید کمک کرد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین