کد خبر: ۴۹۶۹۳۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

مصدومیت ۸ ساوجی در شب گذشته

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان مرکزی با بیان اینکه زلزله شب گذشته در استان مرکزی نشان داد که آمادگی دستگاه‌های مرتبط اجرایی و امدادی استان در برابر زلزله در سطح مطلوب است، گفت: در زلزله شب گذشته هشت نفر در ساوه مصدوم شدند که یک نفر مصدومیت بر اثر سقوط از ارتفاع و مابقی مصدومیت ناشی از ترس و استرس بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سعید فرخی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: زلزله شب گذشته تقریباً در تمامی نقاط استان احساس شد و از آنجاکه کانون وقوع این زمین لرزه در استان البرز و غرب استان تهران بود به دلیل نزدیکی شهرستان‌های ساوه و زرندیه با این دو استان شدت لرزش در این دو شهرستان به مراتب بیشتر از سایر نقاط استان بود.

وی بیان کرد: خوشبختانه زلزله شب گذشته هیچگونه خسارت جانی و مالی در استان نداشت و تعدادی مصدوم در شهرستان ساوه به مراکز درمانی اعزام و یا مراجعه کردند که آنهم به دلیل ترس و استرس ناشی از خروج از محل اقامت بود.

فرخی اظهار کرد: به محض وقوع زلزله دستگاه‌های مرتبط نظیر هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و... به حالت آماده‌باش درآمدند و شورای هماهنگی مدیریت بحران راس ساعت 1.30 بامداد در ساوه و راس ساعت سه بامداد در زرندیه تشکیل جلسه داد.

وی تصریح کرد: با اعلام آماده باش در سراسر استان دستگاه‌های اجرایی و امدادی آماده ارائه خدمات در صورت وقوع خسارت جانی و مالی احتمالی برای مردم استان مرکزی و به عنوان استان معین برای شهرهای همجوار بودند.

فرخی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارزیابی میزان آمادگی و سرعت عمل مجموعه استان در برابر زلزله‌های احتمالی گفت: سرعت عمل و آماده باش سریع نیروهای امدادی و اجرایی استان در اولین زمان ممکن شب گذشته پس از وقوع زلزله نشان داد که سطح آمادگی بسیار بالا بوده و در واقع زلزله دیشب یک مانور موفق واقعی دستگاه‌های استان بود که با موفقیت انجام شد و نشان داد که استان از این حیث از آمادگی بالایی برخوردار است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین