کد خبر: ۴۹۶۹۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

روایت نماینده شهریار از زلزله چهارشنبه شب

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زلزله چهارشنبه‌شب تهران گفت: واقعیت این است که کشور ما بر روی تعداد زیادی گسل بنا شده است از جمله تهران و سایر کلان‌شهرها و حتی شهرهای کوچک نیز در نواحی مختلف کشور به گسل‌های متعددی نزدیک هستند لذا ما باید برای مواجهه با زلزله آمادگی لازم را داشته باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد محمودی شاه‌نشین در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص زلزله دیشب تهران، بیان کرد: مردم در لحظات اولیه به صورت ناخودآگاه از خانه بیرون آمدند و بخش عمده‌ای نیز شب را در خیابان‌ها گذراندند و عده‌ای نیز به استحکام بناهای منازل‌شان اطمینان داشتند و به مکان‌های‌شان برگشتند. در لحظات اول اضطراب در بین مردم وجود داشت، بعضی از شایعات نیز سبب حضور بیش از حد مردم در پمپ بنزین‌ها شد اما در حال حاضر شرایط به حالت عادی باز گشته است. در ساعات اولیه ترافیک سنگینی در شهر ایجاد شد اما این مساله نیز بعد از چند ساعت رفع گردید.

وی در ادامه گفت: دستگاه‌های اجرایی به موقع اقدامات لازم را انجام دادند، دوستان در فرمانداری‌های ملارد و شهریار و شهرداری‌ها در همان لحظات اولیه حضور یافتند و کار را آغاز کردند. آتش‌نشانی‌ها و سایر نیروها نیز به حالت آماده‌باش در آمدند و هنوز هم در حالت آماده‌باش هستند. نکته قابل توجه این است که مردم آرامش‌شان را بتوانند حفظ کنند. واقعیت این است که در کشور ما گسل‌های متعددی وجود دارد مانند گسل اشتهارد که دیشب به صدا در آمد و مهم‌تر از آن گسل مشاع که از دماوند تا کرج کشیده شده است. این نشان می‌دهد که ما در سرزمینی هستیم که باید آمادگی لازم را داشته باشیم. در درجه اول باید در ساخت و سازهایمان اصول فنی را رعایت کنیم تا آسیب‌های ناشی از زلزله به حداقل برسد.

این عضو کمیسیون امور داخلی مجلس و شوراها افزود: ما باید آمادگی اولیه را از جمله داشتن محموله اضطراری مخصوص زلزله که شامل چراغ قوه، لباس گرم و غذای خشک است را داشته باشیم و آماده برخورد با حوادث باشیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین