کد خبر: ۴۹۶۹۵۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

فعالیت‌های آلاینده را به محیط زیست اطلاع دهید

رییس اداره محیط زیست شهر تهران از شهروندان تهرانی درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه فعالیت واحدهای آلاینده و معدنی ، این موارد را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدحسین بازگیر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در روزهای اخیر با توجه به آلودگی هوا و تصمیمات کمیته شرایط ویژه آلودگی هوای تهران، واحدهای معدنی شن و ماسه، آسفالت وسیمان و فعالیت‌های عمرانی ملزم به توقف فعالیت شده‌اند، تصریح کرد: اداره محیط زیست تیمی را مسئول بررسی، گشت و پایش کرده است تا مطمئن شویم که کلیه واحدهای تشدیدکننده آلودگی هوا فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

وی ادامه داد: لیستی از واحدهای صنعتی و معدنی تهران تهیه شده است و در این چند روز اخیر تقریبا به تمام آن‌ها سر زده شده است.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه چند واحد محدود بتونی علی‌رغم اخطارکمیته شرایط ویژه آلودگی هوا به فعالیت خود ادامه داده بودند، تصریح کرد: با این واحدها برخورد لازم صورت گرفت و فعالیت آن‌ها متوقف شد بنابراین اطمینان می‌دهیم که تقریبا تمام واحدهای آلاینده طی این چند روز فعالیت نکرده‌اند.

بازگیر با تاکید براینکه با واحدهای متخلفی که به دستورات محیط زیست تمکین نکنند، برخورد می‌شود، گفت: شهروندان تاکنون چند واحد آلاینده و پروژه ساخت و سازی که سبب تشدید آلودگی هوا می‌شد را به اداره محیط زیست معرفی کرده‌اند. درخواست من از شهروندان این است که طی این چند روز که آلودگی هوا شرایط ویژه‌ای دارد، هر گونه فعالیت واحدهای آلاینده را از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۴۴ به  اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاع دهند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران در پایان با بیان اینکه گشت شبانه نیز طی این روزها انجام شده است، گفت: در کنار ما شهرداری و مسوولان انجمن‌های معادن نیز پیگیر موضوع آلودگی هوا بوده‌ و در این راستا با اداره محیط زیست همکاری کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین