کد خبر: ۴۹۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۱

دو خبرنگار فاکس نیوز ربوده شدند

آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش آسوشیتدپرس، یکی از کارمندان فاکس‌نیوز در غزه گفت افراد ربوده شده «استیو سنتانی» خبرنگار آمریکایی و «اولاف ویگ» عکاس نیوزیلندی هستند. 

وی افزود: آنها به همراه یک محافظ در اتومبیلی در نزدیکی دفتر سرویس امنیتی حکومت فلسطین توقف کرده بودند که ناگهان کامیونی پر از مردان مسلح نقابدار حمله کرده و آنها را محاصره کردند و این دو نفر را به زور به داخل اتومبیل خود برده و دور شدند. 

این گزارش می‌افزاید:‌ گروه‌های عمده نظامی در غزه هرگونه ارتباط با این حادثه را تکذیب کرده‌اند و هنوز درخواستی در مقابل آزادی آنها مطرح نشده است.
اگرچه به گفته آنیتا مک‌نویت،‌ همسر «اولاف ویگ» مسئولان فاکس‌نیوز گفته اند مذاکراتی در جریان است.
وزارت خارجه نیوزیلند نیز اعلام کرد که تیمی را برای رسیدگی به این مسأله به منطقه فرستاده است. 

خالد ابوهلال، سخنگوی وزارت کشور فلسطین اعلام کرد، مقامات امنیتی، پلیس غزه را به حال آماده باش درآورده و ایست‌های بازرسی جاده‌ای برقرار کرده‌اند تا ربایندگان را پیدا کرده و این دو خبرنگار را آزاد کنند. 

انجمن حمایت از روزنامه‌نگاران نیز خواستار آزادی این دو خبرنگار شده است. جوئل سیمون، ‌مدیر اجرایی این سازمان گفت ما شدیدا در مورد سلامتی این دو همکار خود نگران هستم و آزادی سریع و بی‌قید و شرط آنها را خواستاریم.
وی افزود: آنها خبرنگاران معتبری هستند که هیچ نقشی در منازعات منطقه ندارند و تنها به وظیفه خود عمل‌ می‌کنند. بنابراین باید بر همین مبنا با آنها رفتار شده و سریعا آزاد شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین