کد خبر: ۴۹۷۱۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵

دستگیری هکر نوجوان ۱۵ ساله

رئیس پلیس فتا خوزستان از دستگیری هکر نوجوان ۱۵ ساله خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ شاهین حسنوند، رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: چندی پیش شخصی با مراجعه به پلیس فتا مراجعه اعلام کرد که پروفایل شبکه اجتماعی‌اش در اختیار شخصی ناشناس قرار گرفته و تصاویر شخصی و خصوصی وی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت و طی تحقیقات فنی و پلیسی متهم شناسایی و با دستور مقام قضایی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا خوزستان تصریح کرد: متهم که پسری ۱۵ ساله بود پس از مشاهده تاريخ تولد و نام كاربران بر روي پروفايل‌هاي آنان، جهت ورود به حساب كاربريشان از این اطلاعات استفاده و به همين صورت به پروفایل ۱۰ كاربر وارد شده و از مالكان آنها اخاذي کرده است.

سرهنگ حسنوند گفت: یکی از روش‌های احراز هویت و کنترل دسترسی در دنیای ارتباطی امروز استفاده از نام کاربر و رمز عبور است که باید در انتخاب.‌، حفظ و نگهداری آن ها کوشا باشیم

وی ادامه داد: در انتخاب رمز عبور باید از ترکیب کاراکترهای بزرگ و کوچک، اعداد و سمبل‌ها استفاده نمود تا به این ترتیب پیچیدگی رمز عبور ارتقا پیدا کند.

رییس پلیس فتا استان خوزستان گفت:درج رمز عبور ساده به برانگیخته سازی حس کنجکاوی و در نهایت انجام عملی مجرمانه منجر می‌شود.

سرهنگ حسنوند اضافه کرد: انتخاب رمز عبور قابل حدس بزرگترین تهدید امنیتی در شبکه‌های اجتماعی است که متاسفانه این گونه رمزگذاری‌های ساده باعث نفوذ و تسهیل دسترسی به صفحه شخصی ما در شبکه‌های اجتماعی می شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
0
0
این ادم ماهر رو پلیس میتونه ازش کمک بگیره که جلوی مجرمان را بگیرد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین