کد خبر: ۴۹۷۲۵۷
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

چرا مسی مانند رونالدینیو در سانتیاگوبرنابئو تحسین نشده است؟

ستاره آرژانتینی بارسلونا با وجود درخشش در ال کلاسیکو هرگز در سانتیاگوبرنابئو تحسین نشده است اما این اتفاق برای مهاجم برزیلی پیشین آبی‌اناری‌ رخ داده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
 چند هفته‌ از دوازدهمین سالگرد اتفاقی ویژه در سانتیاگوبرنابئو می‌گذرد. در آن شب تعداد زیادی از هواداران رئال مادرید پیروزی بارسلونا در ورزشگاه‌شان جشن گرفتند. این اتفاق به خاطر درخشش رونالدینیو، مهاجم برزیلی بارسلونا بود. او دو گل در شب پیروزی سه بر صفر آبی‌ اناری‌ها به ثمر رساند. این بازی در نوامبر ۲۰۰۵ برگزار شد و سومین حضور رونالدینیو در برنابئو با دومین پیروزی‌اش همراه شد. مهاجم برزیلی در این ورزشگاه در نخستین بازی یک پاس فوق‌العاده‌ به ژاوی داد تا پیروزی دو بر یک بارسا رقم بخورد.

در گذشته و سال ۱۹۸۰ تماشاگران حاضر در سانتیاگوبرنابئو دیگو آرماندو مارادونا را تشویق کردند. هم‌چنین در سال ۲۰۱۵ زمانی که آندرس اینیستا در حال‌ تعویض بود تماشاگران در برنابئو برخاستند و هافبک ‌اسپانیایی را تحسین کردند. بارسلونا در آن بازی با چهار گل پیروز شد.

لیونل مسی نخستین حضورش را در سانتیاگوبرنابئو به علت آسیب دیدگی در نیمکت گذارند. با این حال مهاجم آرژانتینی شب‌های فوق‌العاده‌ای را بیش از دیگر بازیکنان بارسلونا در ورزشگاه مادرید گذرانده است. او در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۱ در دیدار رفت دبل کرد. سپس توانست با تیم خراردو مارتینو در سال ۲۰۱۴ در پیروزی چهار بر سه تیم‌شان هت تریک کند. هم‌چنین فصل گذشته آن گل را در لحظات پایانی به ثمر رساند و پیروزی تیم‌شان را رقم زد. مهاجم آرژانتینی برای شادی پس از گل پیراهنش را در مقابل تماشاگران مادرید به نمایش در آورد.

در مجموع مسی ۱۲ بار در برنابئو بازی کرده و هفت پیروزی و یک تساوی و چهار شکست را تجربه کرده است. این یک رکورد فوق‌العاده‌ محسوب می‌شود چون بارسا هفت سال نتوانسته بود مادرید را در خانه شکست دهد تا این که رونالدینیو و ژاوی پیروزی دو بر یک تیم‌شان را در سال ۲۰۰۴ رقم زدند.

شماره "۱۰" بارسا را که رونالدینیو بر تن می‌کرد مسی پوشید و هم‌چون مهاجم برزیلی در فتح جام به تیمش کمک کرد. مسی در عصر پپ گواردیولا آبی‌ اناری‌ها را رهبری کرد و سپس در زمان لوییس انریکه این روند را ادامه داد.

شاید دلیل این که هرگز مهاجم آرژانتینی در سانتیاگوبرنابئو تشویق نشده به خاطر رقابتش با کریستیانو رونالدو است. با این حال برخی از هواداران معتقدند او در ال کلاسیکو آوریل ۲۰۱۱ توسط مادریدی‌ها تحسین شده است.

مقایسه مدام او با رونالدو و ال کلاسیکوهای پر تنش در زمان حضور ژوزه مورینیو به عنوان سرمربی باعث شد هرگز تشویق نشود. ستاره آرژانتینی فرصت دارد امروز در برنابئو بدرخشد، هر چند که ممکن است دوباره با واکنش هواداران و سوت‌های اعتراض‌ آمیزشان روبه‌رو شود.

سایت گل 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین