آموزش سئو در سالهای اخیر به شدت مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است به طوریکه بیش از 50 درصد سایتهای برتر ایران، بیشترین ورودی و
فروش خود را مدیون گوگل هستند. از جمله این سایت ها می توان به دیجی کالا، دیوار، فارس نیوز و ... اشاره کرد. قطعا می دانید که سئو سایت فقط برای سایت های بزرگ کارآمد نیست چراکه بسیاری از سایت های قدرتمند کنونی مثل بیتوته، سیمرغ، نیوسئو، نشاط آوران و برترین ها از ابتدا با سئو پیشرفت کرده اند.
سئو فقط به معنای بهینه سازی سایت ها برای Google نبوده و شامل تمام موتورهای جستجو می شود. اما در ایران استفاده از گوگل به مراتب بیشتر از سایر موتورهای جستجو است. موتورهای نام آشنایی همچون Bing وYahoo در کشورهای دیگر بسیار مورد استفاده قرار می گیرند که البته باید این نکته را نیز مطرح کنم که بیش از 87% کل جستجوها در دنیا از طریق موتور جستجوگر گوگل اتفاق می افتد.
سایت شما با قرار گرفتن در رتبه های اول گوگل با افزایش بیش از 10 برابری فروش مواجه خواهد شد که شاید باورکردنی نباشد اما کسانی که تجربه کردهاند می دانند قدرت
سئو سایت حتی از این هم بیشتر است. بهینه سازی وب سایت ها برای گوگل شاید سخت و زمان بر باشد اما باید بدانید که واقعا این مسئله بسیار ارزشمند و پربازده است. البته این 10 برابر در طولانی مدت به صدها برابر تغییر می کند ...
اگر من خودم را جای شما بگذارم این سوال در ذهنم پدیدار می شود:
• با توجه به هزینه و زمان بهبود روند سئو سایت چه تضمینی برای رسیدن به هدف وجود دارد؟
اما پاسخ امیر قمصری : این سوال را بارها شنیده و پاسخ داده ام. نگرانی شما کاملا طبیعی است. بگذارید پاسخ شما را با یک مثال واقعی بدهم. دو سال قبل در یک شرکت فروشنده خدمات الکترونیکی حضور پیدا کردم. من در آن جلسه به هیئت مدیره گفتم شما اگر بر روی سئو سایت و آموزش سئو کارکنان خود سرمایه گذاری کنید در عرض یک سال فروشتان حداقل 10 برابر می شود. چندین نفر ناگهان شروع کردند به خندیدن و گفتند "ما با این همه تجربه و ... نتونستیم حتی دو برابر کنیم درآمدمون رو بعد شما چی میگی؟!!" آن روز گذشت و یک هفته بعد مدیر سایت اون شرکت تماس گرفت و گفت من با مسئولیت خودم هزینه های سئو رو پرداخت می کنم و می دونم چیزی که شما گفتید امکان پذیره ... پروژه شروع شد و یک سال بعد، اردیبهشت ماه بود که همون مدیر سایت تماس گرفت گفت "میشه خواهش کنم مارو از لینک یک بردارید، اونقدر تماسهامون زیاد شده که نمی تونیم پاسخگو باشیم!!!" بنده هم گفتم "والا من به گوگل زنگ نزدم شمارو بیاره بالا که حالا زنگ بزنم بیارتون پایین (با خنده و شوخی زیاد)"
آن شرکت حالا دیگر هیچ فروشگاهی در دنیای واقعی برای خدماتش ندارد و تمام تمرکزش را روی فروش اینترنتی و
سئو سایت قرار داده است.
امیر قمصری به عنوان کارشناس و مشاور سئو؛ این کار را برای برندهای بزرگی انجام داده است و 14 سال تجربه خود در این زمینه را راهی مطمئن برای آموزش سئو و بهبود شرایط کسب و کار اینترنتی تمام وب سایت ها می داند.
گوکل روز به روز هوشمندتر می شود و با رونمایی از الگوریتم هایی مثل RankBrain، Fred، Penguin و Panda نشان می دهد هرگز از فعالیت و پیشرفت دست برنخواهد داشت و از طرفی هم به کارشناسان سئو و علاقه مندان این علم پیچیده امید می دهد که راهی را انتخاب کرده اند که هرگز قدیمی نخواهد شد و پایانی برای آن نیست.
امروزه گوگل با رونمایی از بروزرسانی RankBrain نشان داده است که به شدت بر روی محتوا و سورس کاربرپسند تمرکز دارد و همانطور که همواره گفته است باز هم فریاد می زند که سایت خود را برای کاربران بهینه کنید تا گوگل سایت شما را دوست داشته باشد و دقیقا اینجاست که مشخص می شود آموزش سئو چقدر برای شما مفید است.
استفاده از فایل های صوتی و ویدئویی در بخش تولید محتوا به شدت در بهبود رتبه در گوگل تاثیرگذار شده است تا حدی که پیش بینی می شود تا سال 2020 بازدید ویدئوها در گوگل به بیش از 85% برسد.
چند نکته بسیار مهم و جدید سئو سایت هدیه امیر قمصری به شما:
• از 100 درصد کل SEO حدود 30 درصد مربوط به تولید محتوا و سئو محتوا می باشد (دقت کنید که باید هر دو باهم باشند)، حدود 30 درصد بک لینک، حدود 10 درصد بهینه سازی سایت و 30 درصد باقیمانده هم سایر موارد تاثیرگذار در بهبود سئو سایت است.
• بهینه سازی ساختار لینک های داخلی برای انتقال اعتبار و رنک صفحات قوی به صفحات ضعیف، یکی از روش های استاندارد سئو کردن صفحه بوده است. اما مسئله ای که اهمیت دارد این است که تعداد مناسبی از لینک ها را در صفحه درج کنیم تا به تجربه کاربری آسیبی وارد نشود.
• استفاده از لینکهای دائمی و مرتبط به جای لینک های موقتی و بی کیفیت آنچنان مهم شده است که عدم دقت به آن می تواند سایت شما را به شدت جریمه کند؛ در حدی که شاید باورتان هم نشود ... پس بر روی این مورد اصلا ریسک نکنید.
• مهمترین نکته در سئو محتوا آن است که تشخیص دهید عبارت کلیدی و اصلی محتوای شما چیست. این عبارت باید به صورت همزمان در عنوان، محتوا، توضیحات سئو و آدرس صفحه وجود داشته باشد و البته چگالی آن نسبت به سایر عبارت های کلیدی در محتوا بیشتر باشد.
• در حال حاظر مهم ترین نکته در بحث بهینه سازی سورس وب سایت ها برای گوگل، استفاده از کدهای AMP است که قطعا دیر یا زود اجباری خواهد شد. در آینده (که پیشبینی می شود سال 2020 باشد) گوگل فقط سایتهایی را در جستجوهای موبایلی نمایش خواهد داد که نسخه AMP آنها فعال باشد.
• از لینک دادن به سایت های بزرگ، باکیفیت و مرتبط نترسید که این مهم به شما به راحتی کمک می کند تا افزایش رتبه داشته باشد.
• همواره در جریان الگوریتم های جدید گوگل قرار بگیرید و بدانید بسیاری از اوقات این سایت شما نیست که برایش مشکلی پیش آمده و افت رتبه داشته است بلکه سایت های دیگر هستند که در زمینه سئو سایت براساس الگوریتم های جدید پیشرفت هایی داشته اند که شما از آن غافل بوده اید.
در سایت نیوسئو آموزش سئو رایگان ارائه می گردد تا افراد علاقه مند به این عرصه بتوانند دانش خود را در زمینه سئو، لحظه به لحظه بهبود بخشند و از آن در کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنند. این آموزش ها به چند حالت کتاب آموزش سئو، فیلم آموزش سئو و متون آموزش سئو ارائه شده است.
در این مقاله و البته در سایت نیوسئو، امیر قمصری به شما نکات کلیدی مهمی را آموزش داده است و معتقد است سئو علمی نیست که منحصر به گروه خاصی از مردم باشد و باید همه وب مسترها و صاحبان کسب و کار اینترنتی آن را به خوبی فرا گیرند.