کد خبر: ۴۹۷۴۰۵
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶

روسیه می‌خواهد در فضا هتل تاسیس کند!/اجرای طرح تا پنج سال دیگر

اخیرا کمپانی های بزرگی در سراسر دنیا به دنبال سرمایه گذاری در زمینه توریسم فضایی هستند و حالا آژانس فضایی ملی روسیه «روسکاسموس» در حال برنامه ریزی برای تاسیس یک هتل لوکس در ایستگاه فضایی بین المللی است.
آفتاب‌‌نیوز : این هتل مدارگرد که قرار است در سال 2022 راه اندازی شود، دارای پنج کابین است که هریک از آنها دو متر مربع مساحت داشته و از پنجره هایی برای مشاهده زمین از ارتفاع 350 کیلومتری برخودار هستند.

به گزارش دیجیاتو ، علاوه بر این سالن بزرگ و پنجره 16 اینچی آن، امکان شرکت در پیاده روی های فضایی و مراکز بهداشتی و پزشکی لذت این سفر منحصر به فرد را دو چندان می کنند.
هتل فضایی
این مجتمع اقامتی فضایی در مجموع 20 تن وزن، 15.5 متر و 92 متر مربع فضا را در برمی گیرد.

با این حال اقامت در این هتل منحصر به فرد چندان ارزان نیست و هر یک یا دو هفته سکونت در آن 40 میلیون دلار برای گردشگران آب می خورد.

علاوه بر این برای تمدید این مدت تا یک ماه باید 20 میلیون دلار دیگر به جیب روس ها واریز شود.

هزینه ساخت این هتل بین 210 تا 336 میلیون دلار برآورد شده و قرار است با مشارکت سرمایه گذاران خصوصی و عمومی ساخته شود.

«RKK Energia»، که پیمانکار اصلی ایستگاه فضایی روسیه است به دنبال جذب حداقل 12 مسافر است که حاضر به پیش پرداخت 4 میلیون دلار باشند.

این کمپانی دوره زمانی ساخت این ماژول را حدود 5 سال برآورد کرده است؛ به عبارت دیگر اگر از همین امروز دست به کار شوند امکان راه اندازی هتل فضایی در سال 2022 میسر خواهد شد.

با این حال ایستگاه فضایی تنها جایی نیست که روس ها برای سفرهای فضایی به آن چشم دوخته اند و ماه گذشته مشخص شد که آژانس فضایی این کشور در حال ساخت سفینه ای فضایی برای اکتشاف در ماه است که 40 میلیون دلار هزینه در پی دارد.

منبع: خبرآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین