کد خبر: ۴۹۷۴۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴

دختر دانشجو زاهدانی در دام دوربین های مخفی یک مرد شیاد

رئیس پلیس «فتا»ی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری فردی خبر داد که اطلاعات حساب بانکی مشتری کافی نت را با استفاده از دوربین مداربسته به دست آورده و در فرصتی مناسب نقشه سرقتش را طراحی و اجرا کرده بود.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس پلیس «فتا»ی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری فردی خبر داد که اطلاعات حساب بانکی مشتری کافی نت را با استفاده از دوربین مداربسته به دست آورده و در فرصتی مناسب نقشه سرقتش را طراحی و اجرا کرده بود.

به گزارش رکنا، چندی قبل بانوی جوانی برای انتخاب واحد دانشگاهی به یکی از کافی نت‌های شهر زاهدان رفت اما پس از چند روز متوجه شد از حساب بانکی‌اش چند بارمبالغی برداشت شده است.به همین خاطر با مراجعه به پلیس و تسلیم شکایتی خواستار رسیدگی به ماجرا شد.

مأموران پلیس فتا نیز پس از تحقیقات فنی و میدانی پی بردند حساب بانکی وی توسط مشتری دیگر کافی‌نت که در کنار صندلی صاحب مغازه به دوربین کافی‌نت مسلط بوده هدف دستبرد قرارگرفته است.

سرهنگ سرحدی ادامه داد: متهم پس از شناسایی با حکم قضایی به پلیس فتا احضار شد.او در بازجویی گفت: «یک ماه پیش به کافی نت دوستم مراجعه کردم و وقتی او برای چند دقیقه بیرون رفت، من پشت سیستم اصلی نشستم. در همین موقع خانم جوانی در حال انتقال پول از طریق یکی از سیستم‌ها بود که با توجه به اشراف کامل دوربین و کیفیت مناسب آن و از همه مهمتر سرعت پایین مشتری در وارد کردن اعداد شروع به یادداشت شماره کارت، رمز و تاریخ انقضای کارت کردم. چند روز بعد هم طی چند مرحله، به خرید اینترنتی پرداختم.

رئیس پلیس فتای استان سیستان و بلوچستان این مشکلات و فرصت طلبی‌ها را نتیجه بی‌ توجهی به هشدارهای پلیس دانست و در ادامه از شهروندان خواست: تا حد امکان برای انجام امور بانکی از اماکن عمومی استفاده نکنند و علاوه بر استفاده از رمزهای قوی و غیرقابل حدس سامانه پیامکی حساب خود را فعال نمایند تا بلافاصله پس از برداشت پول از حساب بتوانند هرچه سریع‌تر موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین