کد خبر: ۴۹۷۴۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

اختلاف احمدی‌نژاد و قوه قضاییه به دست حَکَم و داور سپرده می شود؟ /ماموریت اطرافیان احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : چهره سیاسی اصولگرا با استقبال از پیشنهاد حکمیت در دعوای احمدی نژادی ها و قوه قضاییه، گفت: حکمیت در سطح کارشناسی می تواند به حل مشکل کمک کند اما از آنجایی که مشخص نیست حکم به نفع چه کسی رای می دهد باید دید که احمدی نژاد چقدر پذیرای نظر حکم هستند.

«حکمیت» تازه ترین پیشنهاد برای فیصله دادن دعواي احمدي‌نژاد و يارانش با قوه قضاييه است. پیشنهادی که تلویحا از سوی امام جمعه موقت تهران ارائه شده است؛

آیت الله امامي‌كاشاني با بيان اينكه نظام و آرمان جمهوري اسلامي نبايد تضعيف شود، از تریبون نماز جمعه گفت: «قواي سه‌گانه كار خود را مي‌كنند اما كار بسيار سخت و وسيع است. مخصوصا در قوه قضاييه كار وسيع و مشكل است. اگر كسي با دولت، مجلس و قوه‌قضاييه حرف دارد اين حرف را در جلسات خصوصي بزند. اگر جلسه خصوصي را كافي نمي‌دانند حكم بياورند و جلسه‌اي با آنها بگذارند و حرف‌هاي خود را بگويند نه اينكه همين‌گونه حرف بزنند و چه‌بسا حرف خلاف واقع گفته شود و رسانه‌ها هم ۱۰ تا روي آن بگذارند و جامعه را متشنج و مسوولان و ملت را دلسرد كنند.»  

در همین راستا امیررضا واعظ آشتیانی فعال سیاسی اصولگرا که معتقد است این پیشنهاد می تواند مفید واقع شود، گفت: «به نظر من اگر بنای حکمیت باشد در حد یک نشست کارشناسی و با حضور نمایندگان طیف احمدی نژاد و قوه قضاییه خواهد بود در غیر این صورت یک رویه ایجاد شده و ناگزیر می شویم که هر مساله ای را به نهادی غیر از قوه قضاییه بسپاریم».

وی در پاسخ به اینکه نفس پذیریش مساله حکمیت عقب نشینی قوه قضایه تعبیر می شود یا خیر؟ گفت: « این عقب نشینی نیست زیرا نمی دانیم که نتیجه حکمیت به نفع چه کسی است. اگر حکم مشخص شود حتما به همه زوایا از جمله ادبیات توام با خشم و توهین احمدی نژادی ها توجه می کند و مراقب است. احیانا اگر کوتاهی از سوی قوه قضاییه صورت گرفته باشد نیز دیده خواهد شد. به عبارتی مشخص نیست که حکم به نفع چه کسی رای می دهد پس عقب نشینی نیست. در واقع باید دید که احمدی نژادی ها چقدر پذیرای رای حکم هستند».

واعظ آشتیانی بیان اینکه « احمدی‌نژاد به دنبال اسطوره ‌شدن است» گفت» «او می‌خواهد لیدر عدالت‌طلبی باشد. در عین حال، به‌نظر می‌رسد احمدی‌نژاد و اطرافیانش ماموریتی برای خود تعریف کرده‌اند که ارکان نظام را یکی‌یکی تخریب کنند؛ اولین و دست‌ به ‌نقدترین آنها هم قوه‌قضائیه است که آن را نشانه رفته‌اند لذا باید این مساله را حل و فصل کرد و اجازه تخریب ارکان نظام را نداد».

وی با اشاره به اینکه حرف های احمدی نژادی ها رنگ و بوی تسویه حساب شخصی و انتقام گیری دارد، گفت: «باید آرامش کشور را به نحوی حفظ کنیم که قوه قضاییه و نهادهای دیگر بتواند به کار خود پرداخته و انتقادات موجود را نیز بشنوند و پاسخگو باشند. از آنجایی که مسئولان قوه قضاییه خودشان بارها اذعان کرده اند که مشکلاتی در این قوه وجود دارد و باید حل شود؛ باب انتقاد باز است. برای پرهیز از ادامه سیاه نمایی ها می توان حکم تعیین کرد».

منبع: نامه نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین