کد خبر: ۴۹۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۵

سربازان اسرائیل: برای هیچ جنگیدیم

آفتاب‌‌نیوز :


خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود به نقل از یک سرباز 22 ساله پیاده‌نظام‌ آورده است: ما برای هیچ جنگیدیم. این سرباز اسرائیلی در ادامه اظهارات خود گفته است که واحدی که او در آن خدمت می‌کرده به خاطر کمبود اطلاعات، آموزش ضعیف و استفاده از سلاح‌ها و تجهیزات آزمایش نشده در جنگ زمین‌گیر شده بود. 

به گفته این سرباز، در یک مورد سربازان اسرائیلی دو خانه را تصرف کردند ولی به خاطر ارتباط ضعیف بین فرماندهان واحدهای مختلف آنها با شلیک به یکدیگر تعدادی از همرزمان خود را کشتند. این سرباز با ابراز تاسف از بروز چنین وقایعی و کمی تجهیزات در ارتشی افسانه‌ای که همیشه مغرور پیروزی‌های خود در جنگ با اعراب بوده، گفته است: ما تقریباً همدیگر را کشتیم، مثل افراد کور به یکدیگر شلیک کردیم، ما به بزها و گوسفندها شلیک کردیم. 

انتقادات سربازان اسرائیلی از ارتش اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که امیرپرتز، وزیر دفاع اسرائیل تعدادی از مقامات نظامی اسرائیل را مامور تحقیق درباره دلایل ضعف ارتش این رژیم در برابر نیروهای مقاومت کرده است. 

در ادامه گزارش آسوشیتدپرس آمده است که بیشترین و شدیدترین انتقادات صورت گرفته علیه ارتش از سوی سربازان یگانهای ذخیره اسرائیل صورت گرفته است. طبق قوانین نظامی اسرائیل خدمت سربازی در این رژیم 3 سال است ولی سربازان بعد از اتمام دوران سربازی چند هفته در سال را تا رسیدن به سن 40 سالگی موظف به خدمت در ارتش هستند. 

این گزارش در حالی در خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر شده است که روزنامه‌های اسرائیلی نیز گزارش‌های مشابهی را از زبان سربازان و تعدادی از فرماندهان ارتش علیه سران این رژیم منتشر کرده‌اند. روزنامه یعیدوت آهارونوت به نقل از سرباز اسرائیلی آورده است: ما هیچ پشتیبانی تدارکاتی در جنگ نداشتیم، ما با تجهیزات تاریخ مصرف گذشته و سلاح‌های معیوب به جنگ رفتیم و چیزی بدست نیاوردیم. 

این سرباز در ادامه اظهارات خود افزوده است: سربازان نیروی زمینی آنقدر تشنه بودند که قرص‌های کلر را برای ضدعفونی آب به درون آبشخور گاوها و گوسفندها می‌ریختند و از آن آب‌ها برای رفع تشنگی خود استفاده می‌کردند. در ادامه گزارش یعیدوت آهارونوت آمده است که هلی‌کوپترهای نظامی اسرائیل، انتقال غذا و جابجایی مجروحین را در جریان عملیات‌ها از ترس هدف قرار گرفتن توسط نیروهای مقاومت به تاخیر می‌انداختند. 

انتقادات سربازان اسرائیلی در خصوص کمی تجهیزات و عملکرد ضعیف ارتش در حالی صورت می‌گیرد که همرزمان دو سرباز به اسارت گرفته شده توسط حزب‌الله دادخواستی را برای ایهود المرت، نخست‌وزیر اسرائیل فرستاده‌اند و دولت را متهم به فراموش کردن اسرای نظامی خود کرده‌اند. 

در قسمتی از این دادخواست آمده است: اولین چیزی که یک سرباز در اولین روز آموزش خود می‌آموزد این است که هیچ‌گاه نباید یک همرزم یک دوست و یا یک زخمی را در جبهه به حال خود بگذارد. این یک وظیفه اخلاقی است ولی دولت اسرائیل دو سربازی را که به ماموریت فرستاده بود را فراموش کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین