کد خبر: ۴۹۸۱۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴

شادترین کشور دنیا را بشناسید/در کدام کشورهای اروپایی مردم کمتر کار می‌کنند؟

بررسی ها نشان می دهد که ساعات بالای کار مردم یک کشور لزوما به افزایش ثروت آن کشور ختم نمی شود و هیچ ارتباطی میان ساعات کار مردم و سرانه تولید ناخالص داخلی یک کشور وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از اکونومیست، ممکن است آمار بیکاری در ایالات متحده بالا باشد، اما آمریکایی ها در مقایسه با دیگر مردمان کشورهای توسعه یافته همچنان سخت کوش به حساب می آیند.

بر اساس گزارش «سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه» (OECD) مردم ایالات متحده به لحاظ سخت کوشی در میان کشورهای عضو OECD رتبه دوازدهم را دارند.

بررسی ها نشان می دهد هیچ ارتباطی میان ساعات کار مردم و سرانه تولید ناخالص داخلی یک کشور وجود ندارد. پس اگر تا همین دیروز کارمند سخت کوشی به حساب می آمد کمی به خودتان استراحت بدهید و به مسافرت بروید، شبیه مردم این ده کشور اروپایی که سال گذشته کمتر از بقیه دنیا کار کردند.

انگلیس:

 در یکسال گذشته میانگین ساعات کار سالانه در انگلیس نسبت به سال پیش از آن حدود ۲۷ ساعت کاهش پیدا کرده و نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که یکی از دلایل این روند روی آوردن مردم به کارهای نیمه وقت بوده است.

لوکزامبورگ:

 این کشور با ۱۶۰۱ ساعت بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی را در دنیا دارد: یعنی نفری ۱۰۶ هزار دلار. و البته لوکزامبورگ به خاطر کار زیاد مردمش در اداره ها به این ثروت دست نیافته است. آنها کم کار می کنند و مشکلی هم پیش نمی آید.

اتریش:

 اتریشی ها با وجود ساعات کار پایین توانسته اند خود را تقریبا از بحران یورو کنار بکشند و میزان بیکاری هم در کشورشان بسیار پایین است. در واقع وین میزبان نمایندگانی از دیگر کشورهای قاره سبز است که هدفی جز کشف راز اتریش ندارند.

بلژیک:

 اوضاع اقتصاد بلژیکی ها خوب است، آنقدر خوب که ثروتمندترین مرد فرانسه - یعنی برنارد آرنو رئیس خانه مد لویی ویتان - برای گرفتن تابعیت بلژیک اقدام کرده است.

ایرلند:

 اقتصاد ایرلند چندسالی است که دچار دردسر شده بوده اما اوضاع رو به بهبود است.  فراموش نکنید که ایرلندی ها وقت خالی زیادی دارند و این یعنی راحت تر از مردم باقی کشورها می توانند برای تظاهرات بیرون بریزند.

دانمارک:

دانمارکی ها هم از خیلی از مردم دنیا کمتر کار می کنند، و هم وقتی سر کار می روند زیاد بهشان سخت نمی گذرد. یک روزنامه نگار انگلیسی چندی پیش در کپنهاگ پست نوشت که «باید غذاخوری ها و کافه های ادارات در دانمارک را ببینید. چقدر حق انتخاب دارند! درست گفته اند که خارجی ها در دانمارک آرام و بی خیال می شوند.«

فرانسه:

 فرانسه را بهشت تنبل ها می نامند. بر اساس آمار وزارت گردشگری فرانسه اگرچه ، در سالهای اخیر فرانسوی ها حدود ۱۰ درصد کمتر به مسافرت رفتند اما هنوز آمار سفرهای خارجی آنها بالاست.

نروژ:

 سرمایه گذاری های بزرگ تازه ای در صنعت نفت این کشور شده و آنها سریع ترین رشد را در اروپا دارند، با وجود آنکه به لحاظ کم کار کردن در رتبه سوم قرار دارند. بر اساس آمار سازمان ملل، نروژی ها سومین کشور شاد دنیا به حساب می آیند. به نظرتان این اتفاقی است؟

آلمان:

 شاید موتور اتحادیه اروپا به حساب بیاید اما به نظر می رسد این موتور به سوخت زیادی نیاز ندارد. مردم در این کشور نسبت به باقی جاهای دنیا کمتر کار می کنند و البته اوضاع اقتصادشان خیلی بهتر از اکثر کشورهای دنیاست. 

هلند:

 سازمان ملل هلند را شادترین کشور دنیا معرفی کرده است، احتمالا داشتن وقت خالی و فراغت از کار باعث شادکامی می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
شیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
ما چند جا کار نی کنیم و بسیار مغروضیم. بدبخت ترین و درمانده ترین مردم دنیا هستیم با این منابع خدادادی. متاسف ام
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین