کد خبر: ۴۹۸۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱
سعید نوراللهی:

اکثر بازیگران پیشکسوت مستاجر هستند/نقشی که برایم بود را ناعادلانه از من گرفتند

بازیگر تلویزیون و سینما گفت: یکی از هنرمندان خطاب به من گفت ما برای ورشوچی هم نقش درست می کردیم،تو که اندازه زنده یاد ورشوچی نیستی.یک سکانس می گذاریم تا تو بازی کنی.من از این پیشنهاد به شدت بدم آمد، این توهین به من و بسیاری از بزرگان است.
آفتاب‌‌نیوز : سعید نورالهی بازیگر پیشکسوت تلویزیون و سینما درباره فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: به بنده پیشنهادی برای بازی نمی شود و کسی هم سراغی از من نمی گیرد بنابر این بیکار و خانه نشین هستم.

وی افزود: در گذشته نقش های مختلف بازی کردیم و مخاطبان با ما ارتباط برقرار می کردند اما اکنون شکل حضور در آثار با گذشته فرق کرده است.

این بازیگر پیشکسوت درباره وضعیت بازیگری اظهار کرد: ارتباطات برای حضور در یک نقش بسیار زیاد و بد شده به شکلی که باید خود را مقابل چشمان فیلمسازان قرار دهید، در برنامه ها حضور داشته باشید و مانند گدایان سرتان را جلوی آن ها خم کنید تا شاید دلشان بسوزد و به شما نقش دهند.

نورالهی در ادامه به داستانی از زندگی خود پرداخت و بیان کرد: یکی از هنرمندان خطاب به من گفت ما برای ورشوچی هم نقش درست می کردیم، تو که اندازه زنده یاد ورشوچی نیستی پس یک سکانس می گذاریم تا تو بازی کنی. من از این پیشنهاد به شدت بدم آمد. این نوع برخوردها توهین به من و بسیاری از بزرگان است.

بازیگر "لیلی با من است" با اشاره به حاکم شدن خرید نقش در بازیگری از حضور پیشکسوتان در یک اثر به عنوان ظاهرسازی سخن به میان آورد و افزود: در گذشته مهمانی و خرید نقش وجود نداشت اما در حال حاضر برای حفظ ظاهر دو تا سه بازیگر پیشکسوت می گذارند و سایر بازیگران را براساس روابط خود و آن گونه که دوست دارند وارد کار می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی بازیگران با بیان جمله " وقتی من هستم چرا به فلانی نقش می دهی" زیر پای بازیگر دیگر را خالی می کنند تا او بازی نکند. از سوی دیگر بازیگران جوان را پیر و پیرها را جوان می کنند و این در حالی است که برای همه این نقش ها بازیگر وجود دارد. این روزها اکثریت بازیگران مستاجر هستند و اجاره خانه خود را با سختی بسیار پرداخت می کنند.

نورالهی ورود بازیگران سوپراستار سینما با دریافت دستمزدهای بالا به تئاتر را ناشی از رابطه و کسب درآمد دانست و درباره تجربه شخصی خود درباره دستمزد بازیگری توضیح داد: در اثری با آقای عظیم موسوی همکاری داشتم پس از 6 بار رفت و آمد و به نتیجه نرسیدن به همراه آتش تقی پور و برخی دیگر از دوستان تحصن کردیم و اعلام کردیم که مسن هستیم و نمی توانیم رفت و آمد کنیم؛ پس تا این حد ما را پا در هوا نگه ندارید، که در نهایت به زور و سختی پول ما را پرداخت کردند.

بازیگر "تشکیلات" در ادامه با اشاره به نقشی که به او پیشنهاد داده شده بود و افزود: عبدالله باکیده برای بازی در یک اثر از من دعوت کرد و من از او به جهت اعتمادش تشکر کردم. اما بعد از تشکرم خبری از او نشد و دیگر سراغم نیامد. بعدها فهمدیم این نقش را از من گرفته و به شخص دیگری داده اند.

نورالهی درباره اظهار نظر هنرمندان در مسائل مختلف نیز خاطرنشان کرد: این اظهار نظرها به این خاطر است که بیشتر دیده شوند. بگذریم که حتما دردی داریم که نسبت به هم هر چیز  را به زبان می آوریم.

منبع:‌میزان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین