کد خبر: ۴۹۸۴۶۰
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

علت گرانی تخم‌مرغ چیست؟

رئیس هیات مدیره تعاونی مرغ تخم گذار فارس گفت: افزایش بهای تخم مرغ در روزهای اخیر ناشی از گران شدن حدود ۴۰ درصدی خوراک مصرفی طیور است.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالمجید فهندژ سعدی، چهارشنبه افزود: در کمتر از ۲ ماه اخیر قیمت نهاده های طیور ۳۵ تا ۴۵ درصد افزایش داشته، به عنوان مثال بهای هر کیلو ذرت از ۷۲ هزار ریال به ۱۱هزار ریال و سویا از ۱۴ هزار ریال به ۱۹ هزار ریال افزایش یافته است.

عضو هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران کشور اظهار کرد: همچنین در مدت یاد شده بهای واکسن، کارتن و سایر اقلام نیز افزایش یافت و به تبع این روند صعودی تخم مرغ نیز گران شد.

وی ادامه داد: از ابتدای فروردین سال ۹۶ تا آخر آذرماه امسال بیش از ۱۴میلیون مرغ تخم گذار در کشور به دلیل ابتلا به آنفولانزا از چرخه تولید خارج شده است که این روند نیز به کاهش تولید تخم مرغ در کشور نیز منجر شد.

فهندژ سعدی بیان کرد: در حال حاضر روزانه ۷۰ تا ۸۰ هزار تن کمبود تخم مرغ در کشور وجود دارد و به همین سبب اتحادیه مرکزی میهن، ناگزیر به وارد کردن تخم مرغ از کشورهای ترکیه و اکراین شد.

وی اضافه کرد: هم اینک قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ وارداتی در بازار حدود ۶۵ هزار ریال است که تقریبا با قیمت داخلی برابری می کند.
منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین