کد خبر: ۴۹۸۵۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

دستکم ۴۰ کشته در یک عملیات انتحاری در پایتخت افغانستان/واکنش ایران

شبکه تلویزیونی «طلوع نیوز» گزارش داد؛ در حمله انتحاری روز پنجشنبه در کابل پایتخت افغانستان دست‌کم 40 تن کشته و نزدیک به 30 نفر دیگر زخمی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
این حمله صبح پنجشنبه در مرکز فرهنگی «تبیان» و در نزدیکی خبرگزاری «صدای افغان» واقع در منطقه «پل سوخته» کابل روی داد.

«نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان به ایرنا گفت که در زمان حمله، مراسمی در ارتباط با سالگرد حمله اتحاد جماهیر شوروی سابق به افغانستان در حال برگزاری بوده است.

در میان قربانیان حادثه، زنان، کودکان و خبرنگاران هم حضور دارند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. گروه طالبان اعلام کرده که نقشی در این حادثه نداشته است.

افغانستان در یک دهه گذشته بارها صحنه حمله‌های گاه و بیگاه تروریستی بوده است.

قاسمی حمله تروریستی به یک مرکز فرهنگی و خبرگزاری در کابل را به شدت محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله انتحاری تروریستی امروز به یک مرکز فرهنگی و دفتر خبرگزاری آوای افغانستان در کابل راکه منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از علما، اندیشمندان، اساتید، دانشجویان و فرهیختگان افغان در یک نشست فرهنگی-مذهبی شد، به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، بهرام قاسمی ضمن ابراز همدردی با دولت، ملت و خانواده بازماندگان قربانیان این حادثه غم انگیز، به خصوص جامعه خبرنگاران و اندیشمندان افزود: حمله به مراکز فرهنگی، اطلاع رسانی و اندیشه ورزان دارای فکر و قلم که روشنگر و رسواکننده تفکرات افراطی و خشونت طلبی بودند، نشان دهنده عمق کینه و نفرت آمران و عاملان تروریسم از آزادی بیان، آگاهی، شناخت، تفکر و وحدت مردم افغانستان است. 

وی گفت: بدخواهان و نفرت پراکنان خشک مغز بیش از همیشه و در پی شکست های سنگین اخیر، منافع حقیر خود را در آشوب و ناآرامی در منطقه و کشتار بی گناهان می بینند‌ که حفظ هوشیاری دولت و ملت افغانستان و وحدت همه اقوام و گروه ها و نیز همکاری همه کشورهای منطقه رمز فایق آمدن بر مصائب و کینه توزی و خصومت بی حد و حصر تروریست های بی رحم و کور دل است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین