کد خبر: ۴۹۸۶۰۴
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳

قم در عزای کریمه اهل بیت(س) در سوگ نشسته است

در شب رحلت حضرت معصومه(س) شهر قم و حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) میزبان خیل عزاداران است.
آفتاب‌‌نیوز :
در شب رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه(س) شهر قم در ماتم نشسته است؛ ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت از اقصی نقاط کشور خود را به حرم کریمه اهل بیت(س) رسانده و در عزای خواهر امام هشتم به سوگواری پرداختند.

حرم مطهر حضرت معصومه(س) همچنین میزبان شیعیان عزادار از کشورهای همسایه است که در گوشه گوشه حرم به سوگواری سنتی کشورهای خود مشغولند.

دسته های عزاداری نیز از گوشه و کنار شهر سینه و زنجیر زنان به سمت حرم در حرکت هستند، حرکت و حضور دسته جات عزاداری در حرم مطهر تا نیمه شب ادامه دارد.

خیل عزاداران از عصر امروز خود را به آستان مقدس رسانده‌اند تا در مراسم‌های ویژه رحلت شهادت‌گونه دخت موسی بن جعفر حاضر شوند؛ مراسم سوگواری شب رحلت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد و مداحی عباس حیدرزاده و حسن شالبافان و شعرخوانی مصطفی صابر خراسانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

در شب رحلت کریمه اهل بیت(س) هر گوشه از شهر شاهد عرض ارادت عاشقان و شیفتگان این خاندان بابرکت است؛ مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرک نیز با برپایی مراسم سخنرانی و مداحی این شب را میزبان سوگواران هستند و در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهر مراسم عزاداری برپاست.

بیوت و دفاتر مراجع نیز در این ایام میزبان عزاداران است.

در شام رحلت حضرت معصومه(س) مناجات سحرگاهی از ساعت 2 بامداد جمعه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مومنی و مناجات خوانی و قرائت دعای کمیل حاج منصور ارضی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، همچنین صبح جمعه همزمان با روز رحلت کریمه اهل بیت(ع) از ساعت 9 صبح حرکت دسته عزاداری خادمان و ارادتمندان بانوی کرامت از میدان میر(بیت النور) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می شود؛ مراسم سوگواری و عزاداری روز رحلت نیز از ساعت 10 صبح با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دارستانی و با مداحی حاج ابوذر بیوکافی در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین