کد خبر: ۴۹۸۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲

افزایش حمله به کودکان در مناطق جنگی

صندوق کودکان سازمان ملل(یونیسف) در تازه‌ترین گزارش خود از حملات فزاینده به کودکان در مناطق درگیر جنگ جهان گزارش داده و می‌گوید در سال ۲۰۱۷ شمار کودکانی که هدف حمله قرارگرفته‌اند به میزان تکان دهنده‌ای افزایش پیدا کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
یونیسف می‌گوید، قوانین بین‌الملل که برای حفاظت از کودکان وضع شده است آشکارا نادیده گرفته می‌شوند.

مانوئل فانتین، مدیر امور اضطراری یونیسف گفن: کودکان در خانه، محل بازی و مدرسه مورد حمله قرار می‌گیرند و این گونه بی‌رحمی در مورد کودکان را نمی‌توان پذیرفت.

درگزارش یونیسف به مناطقی اشاره شده که سال گذشته در آن بیشترین صدمه به کودکان وارد شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، ازجمله این مناطق جمهوری آفریقای مرکزی است که در آن کودکان هدف حمله قرارگرفته و کشته می‌شوند و یا توسط گروه های مسلح ربوده شده و مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

با افزایش فزاینده درگیری‌های خشونت‌بار در این منطقه، گروه‌های مسلح از این کودکان به عنوان سرباز استفاده می‌کنند.

در شمال شرق نیجریه و کامرون، بوکوحرام از ۱۳۵ کودک برای حملات انتحاری استفاده کردند که پنج برابر سال ۲۰۱۶ بوده است.

کودکان مسلمان روهینجا هم هنگام رانده شدن از محل زندگی خود در استان راخین، هدف بیشترین حملات خشونت بار قرار گرفتند.

در سودان جنوبی، ارتش و گروه‌های مسلح ۱۹۰۰۰ کودک را به سربازی اجباری کشانده‌اند.

جنگ یمن نیز بر اساس آمار رسمی ۵۰۰۰ کودک کشته یا مجروح برجای گذاشته است که گفته می‌شود شمار واقعی بسیار بیشتر از آمار رسمی است.

در شرق اوکراین ۲۲۰ هزار کودک در معرض خطر انفجار مین و سایر مواد منفجره‌ای قرار دارند که از جنگ در این منطقه به جای مانده است.

در گزارش یونیسف هم چنین آمده است که بعضی از کودکانی که توسط گروه‌های افراطی ربوده شده‌اند بعد از آن که به نیروهای امنیتی سپرده می‌شوند بازهم مورد آزار قرار می‌گیرند.

یونیسف به مواردی هم اشاره می‌کند که میلیون‌ها کودک به آب و غذا، وسایل بهداشتی، دارو و درمان دسترسی نداشته و در اثر سوءتغذیه، بیماری و آسیب‌های شدید روانی، بهای سنگینی برای جنگ می‌پردازند.

یونیسف از تمام طرف‌های درگیر جنگ خواسته است که به تعهدات خود براساس قوانین بین‌الملل احترام بگذارند و از حمله به کودکان و اماکن غیرنظامی نظیر بیمارستان و مدرسه دست بردارند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین