کد خبر: ۴۹۸۷۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

ماجرایی جالب از خرافه گری مارگارت تاچر!

اسنادی منتشر شده که نشان می دهد سالها پیش مارگارت تاچر نخواسته با یک پاندا همسفر شود!
آفتاب‌‌نیوز :
اسنادی که اخیرا منتشر شده‌اند نشان می‌دهند مارگارت تاچر، نخست‌وزیر سابق بریتانیا از این که با پاندای باغ وحش لندن در یک هواپیما به واشنگتن سفر کند، خودداری کرده بود.

به این موضوع در اسناد آرشیو ملی بریتانیا که به تازگی منتشر شده، اشاره شده است.براساس این اسناد، لرد زوکرمن، رئیس انجمن جانورشناسی لندن پیشنهاد کرده بود که چیا چیا، پاندای باغ وحش لندن با هواپیمای کنکورد نخست وزیر در سال ۱۹۸۱ به واشنگتن برده شود.

موسسه اسمیتسونین که بزرگترین موزه علمی، فرهنگی تحقیقاتی جهان است، در آن زمان درخواست کرده بود که "چیاچیا" با پاندایی به نام "ینگ چینگ" جفت‌ گیری کند.اما خانم تاچر گفته بود که پانداها برای سیاستمداران "خوش‌یمن" نیستند.

سر رابرت آرمسترانگ، از وزرای کابینه در آن زمان نوشته: "از نظر لرد زوکرمن این موضوع نشان دهنده روابط خاصی است و بسیار خوشحال خواهد شد که زمان قرض دادن و یا تحویل این پاندا را به هر طریقی که نخست وزیر احتمالا فکر می‌کنند بیشتر به نفع روابط بریتانیا و آمریکا باشد، اعلام شود."

"او ( لرد زوکرمن) حتی پیشنهاد کرده که شاید نخست وزیردوست داشته باشد وقتی که ماه آینده به واشنگتن می‌رود، این پاندا را با هواپیمای خودش ببرد."اما کلایو ویتمور، منشی مخصوص خانم تاچر در پاسخ نوشته بود: "او( خانم تاچر) گفته که یک پاندا را با خودش نمی‌برد. پانداها و سیاستمداران خوش‌یمن نیستند!"

در این اسناد پاسخ اولیه خانم تاچر هم دیده می‌شود.در یادداشتی مختصر درباره این ایده، خانم تاچر با خودکار آبی نوشته: "من یک پاندا را باخودم نمی برم. او برای تاکید کردن، زیر کلمات "نمی‌برم" و "من" را دوبار خط کشیده است.

خانم تاچر سپس اضافه کرده:" لرد زی، بیشتر از من درباره پانداها می‌داند. مطمئنم که او می‌تواند برای این چیزها برنامه ریزی کند."در آرشیو اسناد ملی بیش از یازده میلیون مدرک نگهداری می‌شود که بسیاری از آن‌ها ازبخش‌های دولتی به این آرشیو منتقل شده وغالبا پس از ۳۰ سال در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. 

منبع: BBC
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین