کد خبر: ۴۹۸۷۵۸
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲

معاون قوه قضاییه: نمی‌توان با امور بیعتی و سنتی، اقتصادی پویا داشته باشیم

معاون قوه قضاییه از کاهش 40 میلیونی مراجعات مردم به سازمان ثبت اسناد سخن گفت و افزود: در سال‌های گذشته شرکت‌ها بدهکاری مالیاتی زیادی در سطح کشور داشتند که از این بین تقریبا 11 میلیارد تومان مالیات‌های معوق آن شرکت‌ها توسط سازمان ثبت و اسناد کشور وصول شد که خود می‌تواند در توسعه اقتصاد کشور کمک شایان توجهی را داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد تویسرکانی عصر روز جمعه هشتم دی‌ماه در گردهمایی سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی استان کرمان ضمن گرامیداشت حماسه نهم دی‌ماه گفت: خوشبختانه استاندار کرمان و نمایندگان مردم کرمان نگاه راهبردی و کلان نسبت به موضوعات دارند.

وی با تاکید بر اینکه تنها با نگاه راهبردی، کلان و مدیریت صحیح می‌توان کشور را اداره کرد، در غیر این صورت با بن بست روبرو خواهیم شد، افزود: باید به درستی منابع را بشناسیم و از آنها به درستی استفاده کنیم، که این منابع شامل ظرفیت‌ها، امکانات، نیروهای انسانی و ... هستند. در گذشته وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نوعی به فراموشی سپرده شده بود، اما امروزه کم کم به نقش اصلی و اساسی سازمان ثبت و اسناد در اقتصاد کشور پی‌برده شده است.

تویسرکانی خطاب به مدیران استان کرمان و کشوری گفت: اگر به دنبال اقتصاد پویا هستیم باید به سمت شفافیت و برون رفت از فضاهای تاریک سوق پیدا کنیم و نمی‌توان با امور بیعتی و سنتی اقتصادی پویا داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که سالانه 20 میلیون سند در بخش‌های مختلف ثبت و اسناد و املاک کشور تهیه می‌شود، اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک، تا کنون 70 میلیون خدمت در کل کشور به مردم ارایه داده است که کاهش ورودی‌ها به دادگستری یکی از این خدمات است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: ما ناچاریم جامعه را از ابعاد مختلف بشناسیم زیرا همه بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ... به یکدیگر پیوسته هستند و با شعار دادن و تصمیمات روزمره نمی‌توانیم توسعه همه جانبه کشور را رقم بزنیم.

وی یکی از سیاست‌های سازمان ثبت اسناد در اجرای طرح و اقدامات خود را شفاف‌سازی دانست و بیان کرد: برخی با طرح کاداستر و الکترونیکی شدن اسناد مخالفت می‌کردند و اجرای آن را غیر ممکن می‌دانستند، اما یکی از پیامدهای اجرای این اقدامات کاهش تخلفات و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری شده است.

تویسرکانی با اشاره به اجرای طرح کاداستر در سراسر کشور تصریح کرد: یکی از پایه‌های توسعه هر کشور اجرای طرح کاداستر است، زیرا اطلاعاتی که در کاداستر ثبت می‌شود، می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های دقیق کشور مورد استفاده قرار گیرد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از نیاز سازمان ثبت اسناد به همکاری سایر دستگاه‌ها سخن گفت و افزود: بخش عمده اقتصاد از گردنه ثبت اسناد و املاک می‌گذرد، بنابراین برای شفاف‌سازی بیشتر نیاز به مشاوره و کمک سایر دستگاه داریم تا با نگاهی راهبردی بتوانیم توسعه و پیشرفت کشور را رقم زنیم.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین