کد خبر: ۴۹۸۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

مورینیو: کدام فر پلی مالی؟ / سیتی و پاریس هر کاری بخواهند می‌کنند

ژوزه مورینیو بار دیگر به انتقاد از تیم‌هایی پرداخت که رقم‌های کلانی را صرف خرید بازیکن می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 ‌به نقل از ساکرنت، منچستریونایتد در تابستان خریدهای خوبی داشت، ولی ژوزه مورینیو عنوان کرده است که این خریدها برای رقابت با منچسترسیتی کافی نیست. او اطمینان خاطر داد که تیمش دو یا سه خرید  دیگر در تابستان داشته باشد.

سرمربی منچستریونایتد در نشست خبری پیش از بازی برابر ساوتهمپتون، گفت‌: باشگاه سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است. مشکل این سرمایه‌گذاری نیست،‌ بلکه  مشکل سرمایه‌گذاری دیگر تیم‌هاست که بازیکنان زیادی را خریداری می‌کنند و گزینه‌های زیادی دارند و این تنها مشکل است. من فکر می‌کنم که فصل آینده دو یا سه بازیکن دیگر نیز خریداری خواهیم کرد و دو یا سه بازیکن از جمع ما احتمالا خارج می‌شوند. تغییر اساسی در تیم ما وجود نخواهد داشت. من فکر می‌کنم که در حال‌ حاضر پول اولین حرف را می‌زند، ولی از شما خبرنگاران می‌خواهم که  صحبت‌های من را جور دیگر تفسیر نکنید. این را ننویسید که باشگاه من را حمایت نمی‌کند و یا منچستریونایتد نمی‌خواهد خریدی داشته باشد. دو سال پیش ما پول زیادی برای خرید پوگبا هزینه کردیم و امسال نیز برای خرید لوکاکو. و مطمئن هستم که سال آینده دوباره برای بازیکن دیگر پول زیادی را پرداخت خواهیم کرد ولی ما این را با یک تعادل انجام خواهیم داد. ما باشگاهی نیستیم که بدون محدودیت هزینه کنیم.

او در ادامه‌ ‌اضافه کرد: برای باشگاه‌هایی مثل منچسترسیتی و پاری ‌سن‌ ژرمن  این مساله فرق می‌کند و برای آن‌ها هیچ محدودیتی برای هزینه کردن و سرمایه‌گذاری وجود ندارد. در این دو باشگاه هر بازیکنی که بخواهید را خریداری خواهید کرد. هیچ فرپلی مالی هم وجود ندارد. من ارزش‌های منچسترسیتی و پپ گواردیولا را زیر سوال نمی‌برم اما وقتی پپ آمد آن‌ها دروازه‌بان تیم‌ ‌ملی فوتبال انگلیس را در اختیار داشتند. گواردیولا او را دوست نداشت و دروازه‌بان بارسلونا را خریداری کرد و در ادامه‌ او را هم دوست نداشت و دروازه‌بان دیگری را در اختیار گرفتند که در حال‌ حاضر او را دوست دارند. او زابالتا و کولاروف را در اختیار داشت که هر دو این بازیکنان خوب هستند ولی بیش از ۳۰ سال سن داشتند. او بازیکنان دیگری را جانشین این دو کرد. آن هم نه دو بازیکن،‌ بلکه سه بازیکن؛ یکی از تاتنهام (کیل واکر)، یکی از موناکو (بنجامین مندی) و دیگری از رئال مادرید (دانیلو). آیا ما می‌توانیم شش یا هفت بازیکن به یک باره خریداری کنیم؟ آیا می‌توانیم ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیون پوند صرف خرید بازیکن کنیم؟ خیر. خیر. پاری ‌سن‌ ژرمن امسال با خرید نیمار و ام‌باپه همین کار را انجام داد. آن‌ها دو بازیکن از چهار بازیکن برتر جهان را خریداری کردند. فراموش نکنید که دو بازیکن در یک پنجره نقل‌ و انتقالات تابستانی و بازیکنانی که گزینه دوم آن‌ها است نفراتی هم‌چون دی ماریا، لوکاس، دراکسیلر و پاستوره هستند. این جا است که پول تفاوت‌ها را به خوبی نشان می‌دهد.  

آقای "خاص" در ادامه‌ صحبت‌هایش هم‌چنین، اظهار کرد: در منچستریونایتد به این شکل خرید نمی‌کنیم. ما در خط دفاع لیندلوف را خریدیم که جانشین روخوی مصدوم شده بود و مهاجمی را در اختیار گرفتیم که قرار بود جانشین زلاتان شود. اگر دقت کنید ما در دو سال گذشته بازیکنانی را خریداری کردیم که جانشین بازیکنان قبلی ما شده‌اند. سال آینده اگر یک بازیکن بخواهیم بخریم بازیکنی است که جانشین کریک خواهد بود، چون او به پایان دوران فوتبالی خودش نزدیک می‌شود. ما بازیکنانی را نمی‌خریم که ترکیب‌مان گسترده‌تر شود.

ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین