کد خبر: ۴۹۸۸۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

کره شمالی با تولید غذای سنتی به جنگ مشکلات اقتصادی می‌رود

رهبر کره شمالی در تلاش است تا با ساخت یک کارخانه مخصوص تولید کنسرو غذای سنتی این کشور ضمن تقویت اقتصاد داخلی کره شمالی کالاهای مصرفی بهتر و بیشتری تولید کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به دنبال پروژه احداث یک کارخانه تولید کنسرو "کیم چی" غذای سنتی این کشور در سطح صنعتی است.

این پروژه در حومه شهر پیونگ یانگ و در وسط مزارع و گلخانه‌ها احداث شده است.

این پروژه تحت عنوان کارخانه تولید کیم چی ریو گیونگ ۴۲۰۰ تن از این غذای سبزیجاتی سنتی کره را در سال تولید می‌کند.

این کارخانه جدید در ژوئن سال گذشته میلادی افتتاح شده و جایگزین یک کارخانه قدیمی‌تر شده است.

راهبرد حکومت کره شمالی به نام راهبرد "بیونگ جین" هدفش توسعه همزمان اقتصاد کره شمالی و در عین حال کمک به پیشبرد برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور است.

کارشناسان خارجی معتقدند کره شمالی با وجود مشکلات زیاد در بسیاری از حوزه‌ها در حال نشان دادن نشانه‌های خفیفی از رشد اقتصادی و بهبود تولیدات کشاورزی است.

گفته شده که کره شمالی تنها یک یا دو سال تا داشتن یک موشک بالستیک مجهز به کلاهک هسته‌ای فاصله دارد.

پائک می های، مدیر این کارخانه به آسوشیتدپرس در ضمن بازدید از آن اظهار داشت: کره شمالی می‌تواند از نوآوری علمی در حوزه غذا نیز استفاده کند.

او به آسوشیتدپرس گفت: این کارخانه ۱۵۰ کارگر دارد اما تا حد زیادی به صورت اتوماتیک عمل می‌کند. ما می‌خواهیم در هر مرحله به شیوه‌ای علمی به تولید کیم چی بپردازیم و در تمامی مراحل بازرسی انجام می‌شود تا کیفیت و بهداشت تضمین شود.

او گفت: یکی از بهترین تحلیلگران غذای کیم چی در کارخانه ما میزان ترش بودن و شوری غذا را بررسی می‌کند تا کیفیت مدنظر او اعمال شود.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین