کد خبر: ۴۹۸۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸

تبریک سال نوی پوتین به رهبران جهان

رئیس‌جمهوری روسیه فرارسیدن سال نوی میلادی را به برخی از رهبران جهان و چهره‌های برجسته تبریک گفت.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین گزارش داد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در پیام خود به شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن ضمن تبریک فرارسیدن سال نوی میلادی، ابراز امیدواری کرده که آبه در سال آینده سفری به مسکو داشته باشد.

پوتین خاطرنشان کرد: روابط روسیه و ژاپن در ابعاد مختلفی از جمله تعامل سیاسی گسترش یافته است.

رئیس‌جمهوری روسیه در پیام دیگری فرارسیدن سال نوی میلادی را به امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود تبریک گفت.

وی در این پیام آورده است: امید دارم که مذاکرات سازنده میان دو کشور و همکاری با شما برای تحکیم روابط مسکو و پاریس ادامه داشته باشد. چشم‌انتظار سفر شما به روسیه هستم.

پوتین در پیام دیگری خطاب به پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک جهان ابراز امیدواری کرد که همکاری‌ها میان مسکو و واتیکان در راستای حفظ صلح، تحقق ارزش‌های جهانی و تحکیم مذاکرات میان‌تمدنی و بین ادیان ادامه داشته باشد.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین در پیام‌های تبریک جداگانه‌ای به مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی، در عین حال نسبت به بهبود روابط کشورش با آمریکا، انگلیس، آلمان، چین، کره‌جنوبی و ترکیه ابراز امیدواری کرده است.

پوتین در پیامی نوشته است: در شرایط دشوار بین‌المللی کنونی، مذاکرات سازنده میان آمریکا و روسیه به طور خاص برای تحکیم ثبات راهبردی در جهان و دستیابی به راهکارها برای مقابله با تهدیدها و چالش‌ها مورد نیاز است.

وی در پیام تبریک خود به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهوری این کشور خواهان آن شد که دو طرف در حل مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به پیشرفت دست یابند.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین پیام‌های جداگانه‌ای به ترزا می، نخست وزیر انگلیس و ملکه الیزابت ارسال کرده است.

در همین حال، پوتین در پیامی به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به تعامل و همکاری بیشتر در راستای تحکیم همکاری‌های دو جانبه در عرصه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی و غیره ابراز امیدواری کرد.

پوتین سال نوی میلادی را در پیامی به همتای بلاروسی خود نیز تبریک گفت و نسبت به افزایش همکاری‌های دوجانبه در چارچوب سازمان‌های مختلف ابراز امیدواری کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین