کد خبر: ۴۹۹۰۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۲۲:۵۵

پاسخ عبدالله مومنی به عمید زنجانی

آفتاب‌‌نیوز :
عبدالله مومنی، سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) در واکنش به این سخنان، تکثر و چند صدایی را از ملزومات جوامع توسعه یافته دانست. 

مومنی در گفت و گو با خبرنگار دانشجویی آفتاب در مورد سخنان اخیر رییس دانشگاه تهران، با بیان این امر که «طرح این مطالب از طرف رییس دانشگاه تهران مسئله‌ای نیست که به تازگی از جانب برخی مسئولین روی داده باشد»، گفت: در سال‌های گذشته نیز تشکل‌هایی که هم ‌آوا و هم‌ صدا با سیاست‌های حاکم نبوده‌اند، با محدودیت‌ها و دشواری‌های بسیاری برای پیش‌برد اهداف خود مواجه بودند. به گونه‌ای که بزرگ‌ترین تشکیلات دانشجویی کشور، یعنی «دفتر تحکیم وحدت» که رویکردی نقادانه دارد، فاقد هرگونه امکانات برای فعالیت‌های خود بوده است. 

این فعال دانشجویی تصریح کرد: «اظهار این گونه سخنان عملاً بیان‌گر نوع نگاه تصمیم‌گیران در حوزه دانشجویی است که به صورت شفاف بیان شده است. در سال‌های گذشته نیز شاهد بودیم که تشکل‌های وابسته به قدرت و تشکل‌هایی که هم‌آوا با نیروی سیاسی حاکم فعالیت می‌کردند از بیشترین امکانات و اعتبارات بهره‌مند بوده‌اند در حالی که کم‌ترین پایگاه دانشجویی را دارند». 

سخنگوی ادوار تحکیم افزود: تشکل‌های نقاد و مستقل مانند دفتر تحکیم وحدت نه تنها از امکاناتی برخوردار نبوده‌اند که مورد غضب نیز واقع می‌شدند. 

مومنی با تاکید بر این نکته که «لازمه‌ هم‌صدایی تشکل‌های دانشجویی با منافع ملی به رسمیت شناختن تکثر و تنوع است» خاطر نشان ساخت: «در شرایطی که فعالین منتقد دانشجویی از کم‌ترین امکانات نیز بی‌بهره‌اند طرح این مسائل چه کمکی به هم‌صدایی دانشجویان می‌کند؟ لازمه هم‌صدایی واقعی پذیرش تکثر است. در یک جامعه توسعه یافته باید صداهای متکثری به گوش برسد و دولت نیز باید به تمامی این صداها گوش فرا دهد». 

وی تصریح کرد: «اگر حاکمیت حق نقد متکثر را برای دانشجویان قائل شود طبیعتاً شاهد دفاع تمامی دانشجویان از منافع ملی، خصوصاً در مناقشه‌های بین‌المللی که کشور را در تنگنا قرار داده است خواهیم بود». 

مومنی در پایان تاکید کرد که با اعمال فشار و بستن فضا نمی‌توان دانشجویان نقاد را به هم‌صدایی مجبور ساخت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین