کد خبر: ۴۹۹۳۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵

دستگیری عامل انتشار تصاوير خصوصی در فضای مجازی

رئيس پليس فتای استان اصفهان از دستگيری فردی كه تصاوير خصوصی يكي از شهروندان را در فضای مجازی منتشر كرده بود خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي  گفت : در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اين‌كه فردي با انتشار تصاوير شخصي و خانوادگي او در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي موجب آبروريزي و هتك حيثيت او شده ، بررسي موضوع در دستور كارماموران پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: شاكي در اظهارات خود بيان داشت مدتي پيش با فردي در فضاي مجازي آشنا شده و وي از او درخواست ازدواج كرده، پس از مدتي با بيان جملات زيبا و عاشقانه‌ فريب او را خورده و بنا به درخواست او مبني بر ارسال عكس‌ها و فيلم‌هاي خصوصي، آن‌ها را براي آن شخص ارسال كرده كه پس از دريافت اطلاعات خصوصي تغيير رفتار داده و آن‌ها را در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر كرده است.

اين مقام انتظامي بيان داشت : با جمع آوري مدارك و مستندات و انجام تحقيقات پليسي در فضاي مجازي متهم شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضائي دستگير شد.

سرهنگ مرتضوي گفت: براساس ماده 16 قانون جرايم رايانه‌اي مصوب سال 1388 هر فردي به وسيله سيستم‌هاي رايانه‌اي يا مخابراتي،‌ فيلم يا صوت يا تصوير ديگران را تغيير دهد يا تحريف کند و آن را منتشر يا با علم به تغيير يا تحريف منتشر کند، به نحوي که عرفا موجب هتک حيثيت او شود، به حبس ، جزاي نقدي يا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین